Je kúnt je er high door gaan voelen, maar dat hoeft niet. Paddo's behoren tot de groep bewustzijnsveranderende en hallucinogene middelen. De effecten zijn wisselend en onder andere afhankelijk van je persoonlijke gevoeligheid, je stemming, de omgeving waarin het wordt gebruikt en de dosis. Paddo's versterken gevoelens en veranderen de manier waarop de omgeving en eigen persoonlijkheid wordt ervaren. Dit kan goed of slecht vallen.

Paddo's verschillen in sterkte. Ook maakt het verschil of het om verse of gedroogde paddenstoelen gaat. Een gram gedroogde paddenstoelen kan enkele malen sterker zijn dan een gram verse van dezelfde soort. Daarnaast is het effect van eenzelfde dosis groter bij een lege maag en/of een laag gewicht. Vrouwen ervaren doorgaans een sterker effect dan mannen.

Als de gebruiker zich lichamelijk of geestelijk al niet goed of niet prettig voelt, dan kunnen paddo's angstig maken. Vervelende gevoelens worden versterkt. De gebruiker kan zo verward of achterdochtig worden dat hij of zij de controle verliest en dat kan tot ongelukken leiden. Wie psychiatrische of (ernstige) psychische problemen heeft, moet geen paddo's nemen. Mensen die in het verleden een psychose of depressie hebben gehad lopen een verhoogd risico op een slechte uitwerking. Ook mensen die in een slechte conditie verkeren, astma, hart-, lever- of nierkwalen hebben of medicijnen gebruiken, kunnen beter van paddo's afzien.
Amadea
8 jaar geleden
Een onderdeel van het trippen is de zogenaamde 'body high'.
Dat is een narcotische sensatie door je lichaam. Het wordt verschillend omschreven, maar veel mensen ervaren het als een verdovend, warm bad.
Zelf voel ik tintelingen over mijn hele lichaam, met name op de kruin. Het verdovende effect is bij mij vaak zo sterk dat ik nauwelijks meer een joint kan draaien en verschillende texturen (zoals huid, textiel of glas) anders ervaar.

Dus ja, je kan een high ervaren bij het gebruik van paddo's (en andere psychedelica als truffels), maar de algehele ervaring na het consumeren van paddo's heet trippen.