ik eet elke dag scherp en veel pepers en volgens mij is het niet slecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overal waar "te" voor staat is als het voedsel betreft is ongezond.
Van zout b.v. is bekend dat je daar niet te veel moet eten (max. 6 gram/dag) ivm je je gezondheid.
Van peper (je hebt vele soorten) is dit niet bekend en zolang het de smaak van de gerechten verbetert kan wat extra peper geen kwaad. Als je mond gaat branden en je ogen gaan tranen zou ik wat minderen.
Wist je dat peper o.a. ook in parfum gebruikt wordt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er nog nooit van gehoord en het lijkt me ook van niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Curry, sambal en andere pittige sauzen zoals mosterd stimuleren de vetverbranding (en daarmee de stofwisseling). Mocht je deze sauzen lekker vinden, dan kun je ze in je maaltijd verwerken. Scherpe specerijen en kruiden als peper en oregano hebben een zelfde effect. Maar overdrijf niet! Je krijgt niets van een mespuntje, maar een te veel aan pittige sauzen is schadelijk voor je smaakpapillen, waardoor je uiteindelijk alleen nog maar scherpe kruiden kunt proeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In landen als Japan, China enz. komt keelkanker veel vaker voor dan in de westerse landen.

Men vermoedt dat het scherpgekruide voedsel daarvan de oorzaak is.

Een beetje voorzichtigheid is dus wèl geboden, alhoewel de kruiden in ons voedsel doorgaans wat minder sterk zijn.

Ooit werd peper ingevoerd uit de Oosterse landen om het weinig smakelijke eten dat men hier ten lande moest nuttigen een beetje smaak te geven.

Er was veel vraag naar en moeilijk te krijgen omdat er lange reizen voor gemaakt moesten worden en dus liep de prijs ervan hoog op..het werd dus..peperduur.

Daardoor gebruikten de mensen toen dus eigenlijk nooit teveel..

Nu is het tamelijk goedkoop..en dus moet je er nu zelf zorg voor dragen niet overdreven veel scherpe kruiden langs je keel te laten glijden.

Geniet er dus maar lekker van..maar overdrijf het niet..

Smakelijk eten!

Groet,

Ton