Ben bananenpannekoekjes aan het maken met zonnebloemolie,deze mag verhit worden tot 175 graden.Hoe heet wordt een gasvuur?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Als je het gas hoog zet gaat de pan dik over de 175°C (over de 350°C, zie antwoorden in een vorige "goeie vraag". Als de zonnebloemolie begint te walmen is hij 107°C dan nog even doorstoken. Zonnebloemolie is helemaal niet zo geschikt om op 175°C te gebruiken trouwens.

Je kan de temperatuur controleren door een stukje brood in de hete olie te gooien. Wanneer de temperatuur goed is, gaat het brood bruisen en wordt het bruin.

Zie ook deze eerdere vraag en antwoord: http://www.goeievraag.nl/eten-drinken/koken-recepten/vraag/76460/zonnebloemolie-uitleg