Waarom smaakt chocolade van Milka anders?

Ik ben benieuwd. Bedankt voor de antwoorden!

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik snap dat er het een ander recept is, maar wat is er anders aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (8)

Ander recept, logisch. En ze zullen vast hun eigen 'geheime ingrediënt(en)' hebben, speciale melk en misschien andere cacao.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zij gebruiken meer melk, voor de chocola..
Dat is het enige..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt chemische chocolade die op gebak e.d zit zodat het enigszins goedkoop blijft en je hebt echte chocolade en combinaties van beide. ligt dus aan de samen stelling milka is meer chemisch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwaliteit :-p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn veel chocolade soorten, melk cacao smaakstoffen etc, dit om variatie te brengen.. Bij milka is het voornamelijk de melk... Deze maakt de chocolade luchtiger en niet zo zwaar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer cacaoboter, meer melkpoeder (en dus meer transvet), meer suiker en minder cacao. Dat levert een soort kinderchocolade op die zoeter, vetter en minder bitter smaakt. Zelf vind ik echte chocolade, dus liefst met zo'n 80% of meer cacao het lekkerst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooit is door chocolatiers melkpoeder toegevoegd om de kosten omlaag te brengen. Milka is, met permissie, geen chocolade. Het is iets waar cacao in zit.

Goede (pure) chocolade is niet bitter. Het heeft alles met het bereidingsproces te maken en de kwaliteit van de bonen. Wil je goedkoop en snel, dan heb je inferieure chocolade - vaak bitter. En dan, tja, met melkpoerde, suiker en cacaoboter maken we er nog iets van.

Wil je een goede, echte chocolade proeven van 85% die zo zacht is als melkchocolade, kijk dan eens bij Chocoweb.nl . De Blanxart Congo. En eigenlijk zijn alle pure chocolades vol en zacht van smaak.

Vergeet Milka :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En voor repen van Cadbury, daar zat zo weinig cacao in, dat het nog een discussie was of het chocolade genoemd mocht worden. Uiteindelijk won de commercie :-(
het is gewoon een goed merk, vaak ook wat duurder. het is goed bereid met natuurlijke producten, en veel melk.