Los van alle bespiegelingen over de mogelijke gevolgen,wilskracht enzovoort, is het beste advies: Ga naar uw huisarts!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De vraag is eigenlijk natuurlijk "waarom heb je geen zin in eten".

Maar om dat terzijde te houden. Je kan bijvoorbeeld dingen als "Goedenmorgen" & "Vifit" drinken.

Deze drankjes bevatten genoeg voedingswaarde om de honger tijdens je "niet willen eten-tijd" je lichaam weer even energie te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De leefregel die mijn vader mij leerde is: Dan máák je zin. Zo simpel kan het zijn. Je hebt honger, dus moet je iets eten.
Amadea
12 jaar geleden
Als je het gevoel van honger krijgt, dien je dat te zien als een signaal van je lichaam dat je lichaam behoefte heeft aan brand- c.q. bouwstoffen.

Vooral aan de brandstoffen kan het lichaam een directe behoefte hebben omdat die voor kracht en warmte moeten zorgen. Je lichaam geeft die signalen niet voor niets af, hè..

Als jouw lichaam je nu aangeeft dat je brandstoffen moet innemen..dan moet je dus eten.

Wanneer je dat hongersignaal blijvend negeert, gaat dat signaal op den duur verzwakken totdat het tenslotte helemaal niet meer wordt afgegeven.

Je valt dan vreselijk af, je lichaamsfuncties vallen één voor één uit èn..je ziet er niet uit. Op den duur kun je zelfs sterven door het gebrek aan voedsel.

Kortom je ontwikkelt..of je lijdt al aan..de vreselijke ziekte anorexia..

Hoe om moet gaan met je hongergevoel is wel duidelijk, lijkt mij. Eten! Desnoods jezelf dwingen tot eten..

(Als je echter het plan hebt af te vallen..te lijnen, dus..vraag dàn het advies van een diëtiste want die kan je bij het lijnen perfect adviseren en bijstaan)

Het antwoord op je vraag is dus: Eten..desnoods tegen je zin..maar je moet wèl eten..en voor goede, gefundeerde, adviezen over hoeveelheden enz. kun je bij de diëtiste terecht.

Groet,

Ton