Waarom laat iemand met een Gastric Bypass meer winden dan mensen zonder een Gastric Bypass?

Ik heb zelf een Gastric Bypass via de Nederlandse Obesitas Kliniek, En in onze groep word dikwijls dezelfde vraag gesteld, waarom mensen met een Gastric Bypass meer last hebben van winderigheid dan mensen zonder een Gastric Bypass. Wat gebeurt er in je lichaam zodat het daardoor meer gas gaat produceren, en wat kan je er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.1K

Het beste antwoord

1 je mist een deel van je ingewanden, en door die operatie wordt voedsel doorgeduwd zonder het goed te verteren. Daardoor komt het in het deel van de ingewanden waar het zich een beetje gaat 'ontbinden' en dat zorgt voor de winderigheid.

2 sommige voedingsmiddelen zorgen voor meer winderigheid dan andere (koolzuurhoudende frisdrank en melk) je kunt omdat er een groot deel van de maag mist wel bepaalde enzymen slikken die de winderigheid kunnen verminderen. Ook zijn er bepaalde medicijnen voor.

3 Lichaamsbeweging na het eten is ook een goede manier om de winderigheid te verminderen.