Hoe kan ik het beste een instructieplan maken?

ik moet een instructieplan maken met een onderbouwing.. maar hoe kan ik dat het beste doen?? help meee :)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
12.2K
Poet
6 jaar geleden
Waarvoor is het? Instructie voor brand blussen? Computerprogrammagebruik? Voor stof leren? Of iets anders?
Poet
6 jaar geleden
Het woord instructieplan is niet gangbaar. Op internet niet goed te vinden. Wel: instructie. Als je googelt op instructieplan vind je boeken of lijsten waarop meerdere instructies staan. Dat zal dus wsl bedoeld worden.
Dit helpt misschien:
https://educatie-en-school.infonu.nl/taal/84348-hoe-schrijf-je-een-goede-instructie.html

Antwoorden (1)

1) Beschrijf de stappen die er gezet moeten worden kort en duidelijk, eventueel met daarbij tekeningen of afbeeldingen.
2) Maak er duidelijk van elkaar gescheiden stappen van.
3) Ga na of het proces goed zal verlopen als de stappen worden gevolgd.
4) Vermeld extra uitleg bij de stappen als het plan daardoor duidelijker wordt.
5) Verbeter het plan als het nog niet goed blijkt te werken.
6) Laat het plan lezen door iemand die weet hoe het proces zou moeten verlopen en verwerk zijn of haar adviezen ter verbetering.

Toegevoegd na 1 minuut:
Geef ten slotte aan waarom de beschreven stappen moeten worden gevolgd (de onderbouwing).