kunnen dadels in de diepvries?

Toegevoegd na 52 seconden:
Kunnen dadels lang in de diepvries kunnen bewaard worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

Ingevroren dadels kunnen tot ongeveer zes maanden goed blijven.

Verse dadels die we in Nederland kopen, zijn meestal ingevroren geweest. Let hier goed op, want dadels die ingevroren zijn geweest, kan je niet nog een keer invriezen.

Gedroogde dadels
Bij het drogen van dadels gaat het vocht verloren. Doordat er nagenoeg geen vocht meer in de vruchten zit, wordt de houdbaarheid enorm verlengd. Gedroogde dadels blijven tot wel acht maanden goed als je ze op een koele, droge plek bewaart.
Na acht maanden zijn de dadels nog steeds goed om te eten. Ze worden alleen een beetje hard of kunnen versuikeren. Meestal zijn ze dan niet meer zo lekker om gewoon te eten, maar wel om in een warme maaltijd te bereiden.
SimonV