Er is geen groente soort die het gezondst is. Ze bevatten allemaal net iets andere vitamines en mineralen, afwisselen is dus belangrijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wortels bevatten veel vitamine A, broccoli bevat veel vitamine C en vitamine K. Je hebt ze allemaal nodig.
Het beste kun je dus proberen om de regenboog te eten aan groente en fruit.

Toegevoegd na 1 uur:
Nog een goede suggestie vanuit reacties: niet te vaak nitraat rijke groente eten.
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wel moet je oppassen dat je niet te vaak nitraatgroenten per week eet, advies Voeidngscentrum is niet vaker dan 2x per week 200 gr.
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/nitriet.aspx
Ritsuka
9 jaar geleden
Toegevoegd aan antwoord, dank je
SimonV
9 jaar geleden
Hier nog wat groentefabels: Fabel 1: rauwkost is gezonder dan gekookte groente.
U neemt uit gekookte groente gemakkelijker voedingsstoffen op dan uit rauwe groente. Maar door koken gaan er wel wat van deze gezonde voedingsstoffen verloren. Daarom kunt u het beste afwisselen: rauwkost, groente die in een kleine hoeveelheid water gekookt is en kort geroerbakte groenten. Want ook bij het roerbakken blijven veel voedingsstoffen behouden. Fabel 2: diepvriesgroenten zijn niet zo gezond.
Diepvriesgroenten bevatten over het algemeen net zoveel of soms nog iets meer vitamines dan verse groenten. Dit komt omdat de groenten kort na het oogsten ingevroren worden. Als verse groente wat langer ligt, neemt de hoeveelheid vitamines iets af.
Groenten in pot of blik bevatten iets minder vitamines dan verse, maar zijn evengoed voldoende gezond. http://www.etendebaas.nl/Feiten/Fabels-en-feiten.aspx
Ritsuka
9 jaar geleden
En bij rauwkost zit vaak een vette saus