Hoe kan het dat ik altijd de hik krijg van wortel ?

Veel kauwen weing kauwen grote stukjes grote stukken. Het maak niet uit. Hoe kan het dat ik er ALTIJD de hik van krijg

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.2K

Het beste antwoord

Er is nog geen verklaring voor dit fenomeen, maar misschien is het een troost voor je dat je niet de enige bent:
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is een reactie op de structuur van de stukjes wortel door de slokdarm... Het wekt bij jou een reflex op, genaamd de hik...

Doe de volgende proef: Maar de volgende keer de wortel wat nat, zodanig dat hij makkelijker glijdt, tien tegen een dat de hik-reflex uitblijft... En stem maar min als ik het fout heb... Dus de volgende keer neem een slokje water (of wat anders aan vloeistof) erbij en slik het dan door... Tien tegen een dat het dan uitblijft...

Just try it...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb niet zo meteen een antwoord voor je, maar ik wil je vragen of je ook de hik krijgt van het drinken van wortelsap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat je allergisch bent voor de oranje kleurstof of voor caroteen. Mijn schoonmoeder heeft het bij alles wat rood is (tomaat,aardbei,paprika etc.) Kan ze echt niet eten zonder de hik te krijgen en een kennis van mij heeft het wanneer hij een sigaret rookt met van Nelle shag ( bij geen ander merk heeft hij last). Ik denk dat het een allergische reactie is, vooral als je het altijd hebt.
amc