Aubergine is de vruchtgroente van de eierplant en is het hele jaar door verkrijgbaar. Bij ons is vooral de donkerpaarse vruchtgroente bekend, maar in feite bestaan er tientallen soorten aubergines: er zijn dunne, lichtpaarse aubergines maar ook variaties van groen, wit, gestreept of gevlekt te verkrijgen. Iedere variatie kenmerkt zich door een andere smaak.
De aubergine die wij het meest kennen is vanaf zijn begin als bloem paars van kleur. Hoe dat komt is niet te vinden.
Amadea
13 jaar geleden
Wel...misschien verrassend maar een aubergine (eierplant) hoeft niet paars te zijn . (zie foto)
Niet rijp : geelgroenachtig :maar let op : een onrijpe aubergine is ZEER GIFTIG
De aubergine komt uit de Nachtschadefamilie (tomaat , aardappel ,vuilbes)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een aubergine in de moestuin staan. De vruchen zijn van begin af aan paars.