Je bedoelt waarschijnlijk selderij. Knolselderijm bleekselderij of selderij als kruid.

Toegevoegd na 2 minuten:
Volgens mij is sellerie Duits. In ieder geval komt het op de Duitse Wikipedia pagina voor en wordt verwezen naar Apium graveolens, een plant uit de schermbloemenfamilie.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bladselderij gebruik je o.a. in de soepen en stoofpotten.

Knolselderij gebruik je o.a. in erwtensoep

Bleekselderij is lekker in salades.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dit zijn zelfs dezelfde soorten (Apium graveolens), maar wel varieteiten van elkaar (dus doorgekweekt op eigenschappen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent me voor. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had mijn antwoord zelfs al eerst verwijderd ;o)
Ik neem aan dat je sellerie uit de selleriesalade bedoeld? In dat geval is het noch zuurkool, noch witte kool, maar knolselderij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Selderij, blad- , struik- of bosselderij is een tuinkruid , maar dan met een veel sterkere smaak. De plant kan hoogten bereiken van meer dan een meter.Selderij komt in Nederland ook in het wild voor maar is toch wel zeldzaam aan het worden.

Toegevoegd na 17 seconden:
geen zuurkool of witte kool dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zuurkool = gezuurde wittekool

sellerie is waarschijnlijk selderij
doe je bv in soep

knolselderij in de erwtensoep
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sellerlie komt van het frans "céleri" en betekent selder.
Wat selder is zal je ongetwijfeld wel weten.