Hoe heb je meer smaak van de verse knoflook door heel fijn te snijden hakken of door te persen ?

Het moet door een sausje

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Het beste antwoord

In het algemeen geldt: hoe kapotter de teen, hoe meer smaak deze afgeeft. Wil je een sterk pittige smaak, dan pers je 'm. Wens je toch liever een wat zachtere smaak, dan kun je het teentje knoflook beter fijnsnijden.
Amadea
7 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gehakte of fijngesneden knoflook is veel smaakvoller dan (kapot)geperste knoflook.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De meeste smaak van de verse knoflook is

Als je in je sla verse knoflook lekker vindt, is er nog een derde manier, je gaat met een door midden gesneden teen door de slaschaal en raakt de hele schaal aan de binnenkant aan, dus dat is niet persen en ook niet heel fijn, maar wel snijden en daarmee de hele schaal langsgaan aan de binnenwand, daarna alles er in: de sla de dressing, de tomaten de plakjes ei, alles wat er in moet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je een lamsbout bereid of een hele kip, dan is het beter om hele tenen knoflook te kneusen en in de buikholte van de kip of in sneden met een mes te stoppen bij de lamsbout. ook kun je extra tenen . gekneusde dus , los in de pan leggen of ook op de bout of op de kip. Ook dit geeft meer smaak af. Eet smakelijk