Het is erg afhankelijk wat er in zit, of het gezonder is of niet. Je kan nog uren praten over zuivel en vlees of dit wel of niet gezond is, de toevoegingen (E-nummers, suiker, zout, vetten en andere smaakmakers).
Er zitten vast nog wel waardevolle stoffen in het gerecht, maar als je zelf verse producten gebruikt doe je lijf daar echt veel meer een plezier mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vooropgesteld,dat je het blikje niet mee nuttigt,is het iig eetbaar en zal het even gezond zijn als niet uit blik komende ravioli.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Een waar woord, nu nog een manier verzinnen om de BPA uit de coating van het blikje niet mee binnen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb nog geen ravioli in glas gezien bij de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wat ik schreef heeft sowieso betrekking op alle blikvoer en andere voor consumptie geschikte zaken die zich in een blik bevinden en zelfs voor sommige cosmetica. Er zou veel meer in potten gestopt moeten worden, dat is gezonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is me bekend. Ik koop dan ook veel liever groente uit glas dan uit blik. Maar sommige producten zijn helaas alleen in blik verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, dat vind ik dus ook jammer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vers is leuk, geconserveerd kan (mits niet te veel rotzooi als zout en dergelijke wordt toegevoegd is) ook best goed en gezond zijn, maar dan kom je wel weer uit op de hier besproken potentiële problemen met verpakkingsmaterialen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haa, en jij gaat voor ons koken?
Wanneer mogen we aanschuiven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet je niet te hard zeggen Loenie :)
Straks wil ik ook elke dag komen eten... Je hebt in ieder geval helemaal gelijk betreffende die energie. Ik zou het levende enzymen willen noemen.
Niet alleen beter, maar vast ook lekkerder dan groente uit een pot !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Energie, hoe bedoel je dat Loenie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk zijn er verschillen, dat geef ik ruiterlijk toe, echter vraag ik me af of dat gevoel waarnaar je verwijst ook objectiveerbaar is, affijn dat is weer iets wat ik dan weer eens zou kunnen onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar hoe gezond de groente uit eigen tuin ook is: vast staat wel dat je het niet te lang moet koken, want dan kook je het leven er gewoon uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat zijn inderdaad interessante dingen om meer over te weten / uit te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jongens,het blikje is leeg de coating is blijven zitten,verse groente is idd beter,als je het kunt betalen en de maan is van kaas gemaakt en zullen we er nu maar mee stoppen,zoveel gel*l over zo;n ravioliblikje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu alweer stoppen? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slecht gegeten, Moolkeesje?
Echt gezond zou ik het niet willen noemen, maar er zijn beroerdere producten op de markt.

Er zit suiker in, en dat nou niet echt gezond.
Er zitten specerijen in, maar welke? Dat is vaag.
En er zitten aromaten in. Ook dat is vaag. Grote kans dat het chemische aromaten zijn. Als het natuurlijke aromaten waren, hadden ze dat waarschijnlijk wel op de verpakking gezet.

Als het op je bord ligt, en je strooit er nog een lading geraspte kaas over, wat veel mensen doen, wordt het vetgehalte natuurlijk ook hoger.

Ik zou het niet elke dag willen eten, en nee, het lijkt me niet erg gezond. Maar voor een keertje kan het wel heel lekker zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich is eten uit blik niet slecht, maar vaak door de toevoeging van conserveringsmiddelen en al die E nummers niet meer zo 'puur' en vers dan als je het zelf bereidt. Daarom maak ik mijn eten meestal zelf, en een zo weinig mogelijk blikvoedsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten dat het niet echt 'gezond' is, is het niet te eten.
Blikvoer is altijd té gaar, té zout en té veel conserveermiddelen en witmeelproducten.

Voor een enkele keer is het geen ramp, maar echt voedzaam is het zeker niet.