Wat doen ze anders bij euroshopper?

Veel mensen zeggen dat euroshopper echt een vreselijk merk is en dat ze het nooit kopen. Maar waarom dan? Wat doen ze anders dan bij de A-merken? Doen ze er meer suiker in? Doen ze een voedselfraude?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tegenwoordig heeft de ah ah basic en niet meer euroshopper
Reddie
9 jaar geleden
Ik heb vele Euroshopper en AH produkten vergeleken, en soms is de één, soms is de ander beter/lekkerder.
Prijzen zijn een marketing instrument.
Door goederen goedkoop aan te bieden trek je ook mensen met een smallere beurs, die vervolgens ook andere produkten kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@thomas1013 Ik zag van de week in de online shop van AH dat ze zowel AH Basic als Euroshopper verkopen, terwijl ze enige tijd geleden inderdaad alleen nog maar AH Basic hadden.

Antwoorden (3)

Kwalitatief zijn het iets mindere producten dan A-merken maar bij de suiker stopt men er echt niet meer suiker in. Vaak komen ze uit de fabrieken van de A-merken die dan onder hun A-merk kunstmatig een hogere prijs in stand kunnen houden, want als ze alles zouden verkopen als Euroshopper is de winst minder!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Euro Shopper is een merk met een goedkoop, alledaags assortiment dat ontwikkeld is door AMS Sourcing B.V. Het merk is in 1996 op de markt gebracht en wordt sindsdien verkocht door een aantal AMS-leden verspreid over Europa.
Euro Shopper-producten zijn voornamelijk producten die lange tijd houdbaar zijn. Ongeacht het land waarin ze verkocht worden hebben alle Euro Shopper-producten een simpel en uniform design dat het imago van een no-nonsense en goedkoop merk heeft. Euro Shopper heeft zowel nationale producten die slechts in één land verkocht worden als internationale producten die in meerdere landen verkocht worden.
Begin 2010 is de Euro Shopper-verpakking veranderd.
Vanaf april 2013 verdwijnt de Euro Shopper-verpakking uit de Nederlandse Albert Heijn-winkels en gaat daar verder als AH Basic. Ook in andere landen waar Ahold actief is zal de Euro Shopper-naam verdwijnen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Euroshopper en andere goedkopere merken zijn niet slechter dan A-merken. Ze moeten aan dezelfde eisen voldoen.
Ze zijn goedkoper omdat er minder of geen reclame voor gemaakt wordt. Reclame is duur en moet betaalt worden uit de inkomsten van het product.
En omdat ze vaak afgekeken zijn van de A merken. Ze hebben dus minder ontwikkelingskosten die ook terugverdiend moeten worden uit de inkomsten.
Ja en waarom mensen zeggen dat het een vreselijk merk is, geen idee. Sommige mensen hebben het idee dat alleen de A merken maar goed zijn, maar artikelen die niet aan de eisen voldoen worden echt niet toegelaten, of later uit de winkel gehaald
anneliez
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus het is eigenlijk gewoon dezelfde kwalitiet