Hoeveel milliliter is 40 gram rijst?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
35.4K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Droog of gekookt? Of nog beter: Waar heb je het voor nodig.? Bij hoeveelheden voor een dieet wordt namelijk ook nog wel eens de hoeveelheid in gekookte toestand bedoeld.

Het beste antwoord

Mijn maatbeker zegt 400gr=500ml dus 40gr.=50ml.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat kan verschillend zijn,je hebt grote en kleine rijstkorrels,dus volume is verschillend bij gelijkblijvend gewicht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is ongeveer 40 ml... je kunt je maatbeker voor water best gebruiken om rijst af te meten...lees dan grammen ipv milliliters...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dank je wel :) grtz, hoppafood
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is wel zuiniger want het klopt niet 40gr rijst is 50ml.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vandaar dat mijn buik nog 'honger' roept als de pan al leeg is .... ;)
Het betreft hier twee verschillende maten waarmee gemeten wordt. Milimeter zegt iets over de lengte, gram over het gewicht. Het is daarom onmogelijk om met deze gegevens een eenduidig antwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lees de vraag: er staat mili-liter, niet -meter.
Dan moet je wel eerst de rijst vloeibaar maken!Volume is iets anders als gewicht.
Vergelijk: een pond veren en een pond lood, hoeveel milliliter?