Willen afvallen, maar juist aankomen. Wat te doen?

Ik zou graag een advies willen. Ik ben namelijk aan het afvallen, en hierbij loop ik 4 á 5 keer per week hard, en wandel ik ook vaak. En ik wil afvallen in kilo's alleen ik kom juist aan. En nu weet ik wel dat spieren zwaarder wegen, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wél in gewicht afval? Mijn voedselinname is al gezond, en niet erg veel, dus hier valt niet zoveel in te veranderen.

Toegevoegd na 5 dagen:
Extra info voor een beter advies: ik ben 19 jaar, het aantal km dat ik loop verschilt tussen de 6 en 15 km.
Verder weeg ik 45 kilo en ben ik 1.70.
Mijn voedselinname is elke dag bijna hetzelfde, en hiermee ben ik al meer aan het variëren. Vandaag bestond het uit:
ontbijt: 30 gram muesli, halfvolle melk
lunch: 1 boterham kipfilet, 1 cracker jam
avond: stuk vlees, veel groente

Hopelijk heeft iemand een goed advies.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kan je beter buikomvang als uitgangspunt nemen dan gewicht, ivm. het gewicht van spieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GEZONDE voeding betekent ook de JUISTE voeding, in de JUISTE verhoudingen. Twee blaadjes sla, een stuk komkommer, een aardappel en een boterham per dag KLINKT gezond, maar is dat niet. Ja, als ontbijtje wellicht...
Met alleen gezonde voedingsmiddelen kun je wel een gezond dieet samenstellen, maar dat moet dan ook wel minimaal 1800-2000 calorieën bevatten, anders is er NIKS gezonds aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al hulp?
Niet meer afvallen hoor?
Ik heb door de gevolgen van mijn eetstoornis al een hartstilstand gehad!En nog veel meer ellende...
Je zegt dat je ondergewicht hebt en toch meer wilt afvallen.Dus..
Je weet het zelf wel.
Ik heb uiteindelijk ook hulp geaccepteerd.
De artsen zeiden dat de keus 'leven of(een vroegtijdige) dood was.Echt!
Niet zo door gaan hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al hulp. Maar dat staat los van deze vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laten we bij het essentiele beginnen. Hoe oud ben je?
Hoeveel weeg je?
Hoelang ben je?
Hoelang loop je hard per keer? Vertel is wat meer over je voedinginname. Daar zit vast toch iets verkeerd. Als je je vraagt bewerkt en de bovenstaande informatie plaatst dan kunnen mensen je pas echt goed helpen. Het is nu gissen omdat ze jouw voedingspatroon en bewegingspatroon niet goed genoeg kunnen beoordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn eerste bericht aangepast, en het erin gezet. Ik hoop dat je alsnog wilt reageren.

Het beste antwoord

Kwa spieren daar hoef jij je niet zo druk om te maken. Vrouwen hebben minder spiermassa als mannen en maken ook niet snel aan. Tenzij je het hebt over je lichaamsbouw van nature dat kan wel sterk zijn.

Om af te vallen is het belangrijk dat je je hartslag om en nabij de 125-135 slagen per minuut houdt. Dat is de ideale hartslag om te verbranden. Bij hartlopen ga je vrij snel richting de 150-160. Dat is goed voor je conditie, maar niet ideaal om te verbranden. Wil je echt afvallen zou ik als ik jou was naar de sportschool gaan. Daar heb je de cross trainer, de roeimachine, de hometrainer en de loopband en daar kun je precies je hartslag in de gaten houden.

Trainen is 1, voeding is het 2e gedeelte: Wanneer je vaak het zelfde eet kom je aan. Van brood krijg je veel calorieen binnen. Wil je afvallen zal je ongeveer 1250-1600 kcal per dag moeten eten, ligt aan je bouw en je inspanningen. Verder vermijdt je dus brood, pasta, kaas, rijst en frisdrank. Probeer water,fruit, noten, magere yoghurt te eten en gekookte eieren(3 per week) dit heeft weinig kCal en helpt je opweg. 1 junkdag per week mag om je gemotiveerd te houden.

Probeer tot slot 6 maaltijden per dag te halen, ontbijt (niet zwaar), lunch en avondeten. En 3 tussendoortjes.

Tot slot hou voldoende rust en vermijdt stress. Van stress kom je ook vaak aan omdat je gaat snaaien en jezelf teveel druk op legt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Dat van die hartslagen had ik inderdaad nog nooit gehoord, fijn om het te weten.

Andere antwoorden (9)

Eet appels en eet minder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil alleen normale reacties waar ik wat aan heb, reageer anders maar niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slecht advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wel bekende appeldieet. Alleen maar appels. Heerlijk :D
Het ligt eraan wat je eet want eet jij friet etc. na het sport heb je het voor niks eet daarom salades met aardapelen en drink water
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan hOEVEEL te zwaar je bent en HOEVEEL je moet afvallen, maar an sich is aankomen als je denkt op een gezonddieet te zijn helemaal niet zo raar.

Dat kan twee oorzaken hebben :
1. Je breekt vet af, maar bouwt spieren op. Spieren zijn zwaarder dan vet, dus hoewel je in gewicht aankomt, wordt je toch slanker, gezonder en gespierder. Dit gebeurt vooral als je maar een paar kilo te zwaar bent en echt 'slappe pap' was.

2. Je at voorheen HEEL erg slecht / ongezond, en bent nu ineens volwaardige voeding gaan eten. Dan kan het zijn dat je ondanks je overgewicht toch ondervoed was, en je lichaam die schade eerst wil inhalen. overigens voornamelijk voor het opbouwen van spieren, wat - zie boven - gewichtstoename kan betekenen. Na een paar weken bereik je dan een balans, en zul je beginnen daadwerkelijk af te vallen.

Vermoedelijk is het een combinatie van factoren, en zul je primair gewoon geduld moeten hebben. Alsje 100 kilo weegt, maar je eet als iemand van 70 kilo, zul je langzaam maar zeker (en hoe langzamer hoe beter) steeds dichter naar dat gewicht toe kruipen.

Er is wel nog een derde mogelijkheid, en dat is dat je eigenlijk niet te zwaar bent, maar gewoon je ideale gewicht hebt of daar zelfs al iets onder zit in balans met je voedingspatroon. Dan kun je jezelf de blubber lijnen, maar wordt het OF afzien OF ondervoed raken. En ja, dat gewicht kan heel goed een paar kilo boven de gewichten ; volgens het boekje' liggen - dat zijn namelijk maar gemiddelden, en die zijn niet heilig.

Het beste advies dat ik je kan geven is : probeer niet af te vallen in kilo's maar in centimeters. En bepaal eerst, bijvoorbeeld met behulp van huisarts of diëtiste, of je ECHT wel te zwaar bent en dus echt wel moet afvallen. Als er echt rare of lastige dingen of valkuilen zijn, is het wellicht zelfs een goed idee een poosje bij een diëtiste te lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik had het inderdaad misschien moeten vermelden, maar ik heb geen overgewicht, ik heb eigenlijk ondergewicht.
Hoe bedoel je dat het afzien wordt als ik door blijf sporten? Zal ik hier dan geen resultaat in zien, in dat ik gewicht verlies?
Ik zit nu namelijk nogal in twijfel of ik wel door moet sporten, omdat ik dus aankom, en dat het tegenovergestelde is van wat ik wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je WEET dat je ondergewicht hebt, is het sowieso zaak begeleiding te zoek bij de huisarts of diëtist, en waarschijnlijk ook een psycholoog. ; zeker als je obsessief sport (want vier, vijf keer in de week is niet per definitie gezond meer) en TOCH nog wilt afvallen in kilo's, terwijl je weet (of hoort te weten) hoe gevaarlijk -ja, zelfs potentieel dodelijk - dat is. Je bent dus ondervoed EN spieren aan het opbouwen ; aankomen betekent dus dat je op de GOEDE weg bent. GA ZO DOOR !!! Voor je het weet krijgen je hersens ook weer genoeg voeding, kom je uit een eventuele depressie, wordt je verkeerde waarneming van je eigen lichaam niet meer verstoord en kun je echt aan je genezing werken. Wil je echt vier, vijf keer inde week blijven sporten, dan zul je MEER moeten eten (met name eiwitten voor de spieropbouw en koolhydraten voor de benodigde energie en je hersenen) tot je je juiste gewicht hebt bereikt. Daarna hoef je alleen nog genoeg te eten om dat gewicht -en de geestelijke gezondheid die daar bij hoort - vast te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je had dat trouwens - gezien de andere antwoorden die nogal voor jou gevaarlijke adviezen bevatten -zeker moeten melden.
Je kunt het nog toevoegen aan je omschrijving bij 'bewerkvraag'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk net wat een goed antwoord en als ik dan de reactie lees denk ik,zonde van je tijd weer geweest. Sterker nog,als dan blijkt dat je iemand met anorexia helpt om nog zieker te worden krijg je nog een rotgevoel ook terwijl je het beste bedoelde. Ik vind het echt heel vervelend steeds zulke vragen die dan blijken te zijn gesteld door dit soort mensen. Mooi antwoord Marleen.
En voor Faith , met alles respect maar op deze manier vind ik dat je mensen er in luist. Begin je vraag dan met " ik heb een eet stoornis en ondergewicht en wil nog meer afvallen" dan geef je mensen ook een eerlijke kans om op de juiste manier te kunnen reageren ipv dat je ze laat helpen aan je ondergang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het met Mokummer eens.
Eerlijkheid is belangrijk.
In alle(!) vragen hier die ik heb gesteld over afvallen,calorieën,enz heb ik altijd vermeld dat ik Anorexia heb en groot ondergewicht.
Anders belazer je jezelf,en de mensen hier gaan je dan verkeerde adviezen geven.
En daar schiet niemand iets mee op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had bij de vraag een vervelend voorgevoel, vandaar dat ik nadrukkelijk de kant van mogelijk ondergewicht c.q. Anorexia ben opgegaan. Terecht, blijkt nu. Daarmee zijn alle 'serieuze' adviezen om af te vallen zo niet zoals zo vele diëten minimaal onzinnig, maar vooral ook gevaarlijk. En Karena; blijf op de goeie weg he ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten,Marleen!^^Ik wil beter worden.
Ik wist wel dat ik niet de enige was,maar de laatste dagen geef ik elke dag nieuwe mensen op GV,adviezen hierover.
Ik las dat het aantal mensen met Eetstoornissen de laatste jaren met ruim 60% is gestegen.
Vreselijk hè?
Misschien moet ik er niet altijd zo op reageren,maar ik wil zo graag helpen..
Mijn ervaringen positief gebruiken nu.
Ik bedoel,ik ben helaas de 'ultieme' Anorexia-patiënte,helaas..
Ik heb diverse opnames,sondevoeding,een hartstilstand achter de rug,ik heb in een rolstoel gezeten omdat ik geen spierweefsel meer had,ik menstrueer niet meer,mijn korte termijngeheugen is aangetast door vitaminetekort en zo kan ik nog even door gaan.
Ik wil zo graag duidelijk maken hoe gevaarlijk en soms dodelijk anorexia is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vast je moeder instinct :-)
En Karena dank je voor het geven van jouw mening. Is in dit geval zeker de juiste:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Karena ; natuurlijk moet je er wel op reageren - dat doen we allemaal, maar vermoedelijk ben jij de enige die het ook vanuit de juiste 'hoek' doet.
Ik ben natuurlijk een mega-slecht voorbeeld, en eerlijk gezegd is de confrontatie met anorexiapatiënten voor mij niet altijd even bevorderlijk voor mijn -broodnodige- afvallerij. Ik kan zelf ook nogal doorslaan in de dingen die ik doe, dus ik moet voortdurend bij de les blijven om gezond en GENOEG te blijven eten. Ik val nu een tot twee kilo in de maand af, en meer is voor mij gewoon niet verstandig. Een oude vriendin van mij is een paar jaar geleden in een goed half jaar meer dan 100 kilo afgevallen, en hoewel mensen haar NOG STEEDS feliciteren en complimentjes geven, is er lichamelijk En geestelijk eigenlijk weinig meer van haar over dan een schriel, onzeker, geobsedeerd, depressief hoopje mens in een veel te ruim velletje, en hebben zo ongeveer al haar organen een blijvende tik gehad. Ze kan nu wel weer ete, met mate en met moeite, maar of ze er ooit weer ECHT overheen komt ? Ik vrees het ergste.... Er is - in de media en in de maatschappij - heel veel aandacht voor (veel) te dikke mensen en alle problemen die daar bij komen kijken, maar dit probleem bestaat OOK, en rukt eigenlijk bijna net zo snel op. Ik denk dat daar ook wel eens wat meer aandacht aan geschonken mag worden. Het is een medaille met twee totaal tegenovergestelde maar bijna even gevaarlijke kanten. Sterker nog ; ik ken (helaas) meer mensen die zijn bezweken aan óndergewicht (2 - de (nog)niet-doden meegerekend een stuk of 5) dan aan overgewicht (0). Toch hoor je voortdurend hoe dodelijk overgewicht is, en blijft de keerzijde van de medaille onderbelicht, terwijl die sneller gevaarlijk en zelfs dodelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat artikel wat ik heb gelezen ging over alle soorten eetstoornissen.
Anorexia,Boulimia,Obesitas en Bing
EatingDisorder en over het stijgend aantal jongens en mannen met AnorexiaNervosa('Manorexia') en over 'Mommyrexia'( vrouwen die zichzelf op een streng dieet zetten tijdens en vlak na de zwangerschap!)
En dat steeds jongere meisje Eetstoornissen krijgen, soms al vanaf 9 jaar!
Ik snap ook niet dat overal calorieën opstaan,ik laat mij hier heel erg door beïnvloeden.
Ik ben op de goede weg,maar als ergens naar mijn idee teveel calorieën inzitten,hoef ik het niet.
Ik ben er nog niet hè?..
En 100 kilo in een half jaar?
Dat is wel erg veel,en te snel.
Ik heb in het ziekenhuis een meisje meegemaakt die van 120 kilo naar 32 kilo was gegaan.
Van groot overgewicht naar Anorexia.
Ze zei dat ze altijd dat dikke meisje is blijven zien.
Waarom is het toch allemaal zo moeilijk hè? De oudste Anorexia-patiënte die ik heb ontmoet in het ziekenhuis was een vrouw van 74!
Die woog nog maar 28 kilo,toen ze overleed.
Ze had pas een eetstoornis ontwikkeld rond haar 40e,en dat was dus al zo'n 30 jaar aan de gang.
De artsen hadden het eerst niet herkend.
De dochter van die vrouw kwam naar mij toe:'Mijn moeder heeft ook Anorexia '
Ik wist niet wat ik hoorde.
Die dochter was ook al een jaar of 50 trouwens. Maar jij bent zelf toch wel verstandig bezig,Marleen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh,en ja: ondergewicht is idd gevaarlijker.
De artsen zeiden ook tegen mij:je kan beter 20 kilo overgewicht hebben,dan 20 kilo ondergewicht.
( wat op mij dus van toepassing was)
20 kilo overgewicht is ongezond,20 kilo ondergewicht is levensbedreigend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20 kilo overgewicht is zo ongeveer mijn maximale (of : minimale) streefgewicht ;-) . En ja, zeker sinds ik diabetes heb eet ik heel erg gezond, alleen bij vlagen nog teveel. Een paar maanden geleden heb ik weer even de knop omgezet, en nu let ik in eerste instantie weer op de portie-grootte en het vetgehalte in tussendoortjes. Het gaat goed. Niet hard, maar goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel succes ermee Marleen!
Ik hoop dat het je gaat lukken.
Een tante van mij is een paar jaar geleden trouwens ook veel afgevallen: van 110 naar 60 kilo.
In 9 maanden.Met van die maaltijdvervangers,2x per dag en veel fitnessen.En ze heeft nu maat 36(ze is trouwens 48)en ze blijft goed op gewicht.
En af en toe neemt ze gwn een ijsje,chocolade,gebak enz.
Hoe is die vriendin van jou eigenlijk zoveel afgevallen in zo'n korte tijd.Met een maagband soms?
En heeft ze soms een eetstoornis ontwikkeld?
Dat kan je echt op elke leeftijd overkomen.
Nog bedankt voor je berichtje trouwens,was ik bijna vergeten!Lief van je..echt!:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vriendin is gewoon gestopt met eten. Hooguit soms voor de vorm als ze er niet onderuit kwam, dan stopte ze een vinger in de keel. Die heeft ruim een half jaar geleefd op water. Ze was toen net dertig. Nu was ze al bij vlagen wat depressief voor ze de mist in ging, maar toen ze stopte met eten ging het HEEL snel bergafwaarts. En dat is ook het gevaarlijke punt : als je maar lang genoeg te weinig eet (en dat hoeft maar een paar dagen te zijn) wordt je bloedsuiker ZO laag dat je hersenen niet meer normaal kunnen functioneren. Dan wordt je waarneming verstoord, je kunt niet meer helder denken, je wordt depressief, en eigenlijk zit je dan al in een situatie die heel moeilijk weer is te doorbreken. Ze heeft trouwens anorexia, boulima en BDD, en de laatste paar jaar ook wat paranoide trekjes. Knap van je tante trouwens, maar in zes maanden zoveel, dat vind ik te snel. Bovendien ben ik in principe geen voorstander van maaltijdvervangers ; ik ben nog nooit iemand tegengekomen die ook vijf tot tien jaar na de Herbalife/Modifast etc. nog steeds op gewicht was...een jaar of twee, drie is het maximum. Alleen echt drastisch en blijvend je eetpatroon veranderen heeft op de lange termijn echt zin. En ja, daar mag zeker best wat lekkers of een gebakje bij horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had kunnen beginnen met dat ik een eetstoornis had, maar dan had ik nooit reacties gehad waar ik om vroeg. En het lijkt mij dat het daar toch om gaat, en niet of ik wel of geen eetstoornis heb. En ik ben blij met de reacties die ik heb gekregen van verschillende mensen.
En niet echt bevorderend dat jullie hier dan wel allerlei gewichten gaan plaatsen :)
Sorry voor mijn late reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@faith92
Ik bedoel het goed.
Maar wat wil je nu horen?
Ik heb zelf Anorexia en ondergewicht.Ik heb een hartstilstand gehad door hartfalen( door ondervoeding)
Ik heb in een rolstoel gezeten omdat ik niet meer kon lopen.Ik heb aan sondevoeding gelegen.Ik had toen een BMI van 10.5.(33 kilo)
Je hebt ondergewicht en vraagt mensen hier om tips om af te vallen.
Wat wil je?Vroegtijdig overlijden?
Dan moet je zo door gaan.
Ik herken mijzelf in dit alles en ik begrijp je best,maar ik vraag mensen niet mij nog verder in de vernieling te helpen.In tegendeel,ik wil beter worden en dan is verder afvallen bij ondergewicht niet echt een goed idee.
Je kan beter hulp zoeken bij je eetstoornis als je nog even mee wil.
Anders lig je binnenkort in het ziekenhuis,zoals mij ook overkomen is.
Ik heb trouwens al 2 begrafenissen achter de rug van vriendinnen die overleden zijn aan de gevolgen van Anorexia..
Beide hadden extreem ondergewicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Faith92 : NATUURLIJK gaat het er wel om dat je goede adviezen krijgt. En NATUURLIJK is het daarbij wel relevant dat jij een eetstoornis hebt en DUS niet te dik bent, sterker nog, te DUN bent. IEDEREEN die hier serieus gaat lopen vertellen hoe jij jezelf NOG VERDER de vernieling in moet hongeren en sporten, is straks mede verantwoordelijk voor jouw dood, en dat kun je niemand aandoen. Vooral trouwens jezelf niet. Ik weeg inmiddels ruim 112 kilo en kom van de 125, en ben daar rete-blij mee, want ook DAT gaat om mijn gezondheid. Al zit ik vermoedelijk een stuk lekkerder in mijn (ruime) velletje, zelfs toen ik 125 woog. Dat zou echter voor jou TOTAAL niet relevant moeten zijn. Het enige dat relevant is, is het voor JOUW juiste gewicht. Zodra je daar weer in de buurt komt, zul je ook geestelijk beduidend beter gaan functioneren ; je loopt namelijk al een enorm risico op allerlei vormen van depressie, die je in een vicieuze cirkel kunnen houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@karena: Fijn om te horen dat jij nu wel op een moment zit dat je beter wilt worden, maar aangezien je het gewicht hebt bereikt van 33 kilo waren er vast ook genoeg momenten dat je door wou gaan met afvallen. En blijkbaar zit jij op dit moment verder in het proces dan ik zit.
En wat ik al ergens anders had geplaatst, ik heb al hulp. Maar ik ben er blijkbaar nog niet klaar voor. @marleen: Ik weet alle gevolgen van een eetstoornis, en dus ook dat je er een depressie door kan krijgen. Verder denk ik niet dat deze discussie zin heeft. Het wijkt ook totaal af van de vraag die ik heb gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@faith92
Oke,dan.
Nog alleen even dit:Intensief sporten en lijnen bij ondergewicht:besef je wel dat je hart het kan zo maar kan opgeven?
Ik heb zelf ook nog steeds met enige regelmaat hartritmestoornissen.
En:ik wilde maar dat iemand eerder bij mij had ingegrepen,maar je leert veel te verbergen hè?
En sporten doe ik al een tijdje niet meer.
En ik vindt echt niet dat je mensen hier om tips moet vragen om af te vallen,terwijl ze geen idee hebben dat je ondergewicht hebt.
Besef je ook wel dat ondergewicht en ondervoeding je hersens aantasten?Dat je zelf vaak geen rationele beslissingen meer kan nemen.
Ik wens je bij deze beterschap en het inzicht wat ik inmiddels heb.
Echt heel veel sterkte,en probeer hier alsjeblieft uit te komen.
Ik zal het hier bij laten..
Bij mij hetzelfde probleem. Tot is twee weken geleden ben gestopt met het eten van teveel koolhydraten, want nu vliegen de kilos eraf. Geen pasta, aardappels, brood en rijst meer en ook niet teveel suiker, maar bergen groenten. En daar kun je vlees bij eten.

Maar wel blijven sporten, want dat is ook goed voor de conditie. En met een betere conditie val je sneller af en zit je beter in je vel.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees haar vraag eens goed (ik vermoedde al zoiets) en haar reactie bij mijn antwoord :ze heeft een heftig eetprobleem.
paulus811
12 jaar geleden
Ze heeft ondergewicht, maar wil wel afvallen... Dan lijkt me GV niet het juiste loket, maar heb je een serieus probleem.
Misschien moet je juist wat meer eten omdat je lichaam in de spaarstand zit.Reken het allemaal eens goed uit. Op een appel en een cracker als ontbijt of lunch kun je niet leven
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het zou best kunnen dat mijn lichaam in de spaarstand zit, maar ik weet ook dat het er ook niet 1,2,3 uit is. Dus er valt niks aan te doen dat ik nu aankom met het sporten? Of kan ik dan beter niet sporten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WEL sporten, MEER eten, gezond worden, en aankomen tot je op je juiste minimumgewicht zit, liever nog een paar kilootjes meer.
Als je niet erg veel eet, zit daar waarschijnlijk het probleem: zoek eens uit wat iemand van jouw lengte ongeveer zou moeten eten, beperk het iets in vet en koolhydraten (NIET helemaal schrappen want je kunt niet zonder), verdeel dat over zes eetmomenten per dag, en ga gewoon door met bewegen.
Als je lijf te weinig eten krijgt, wordt er heel erg effectief met alles omgegaan. Als je voldoende (dat is niet hetzelfde als 'teveel') eet, gaat je lijf prima om met wat er binnenkomt, maar brandt de motor niet supereffectief. Beweeg je daarnaast nog, dan val je ook af.

Toegevoegd na 3 dagen:
Naar aanleiding van je aanvulling: je eet en weegt VEEL TE WEINIG.
Je hebt een BMI van 16 terwijl je tussen de 19 en de 25 hoort te zitten.
Je wens om nog meer af te vallen is dus bijzonder ongezond.
Ga naar een diëtist om je te helpen een gezond eetpatroon te ontwikkelen, of naar de huisarts voor een verwijzing naar iemand die je kan helpen van het idee af te komen dat je zou moeten afvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraagstelster geeft in een reactie bij het antwoord van Marleen toe dat ze ondergewicht heeft en toch nog meer wil afvallen..
Weer iemand met een eetstoornis,lijkt me.Helaas..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had ik niet gelezen inderdaad, ik vrees dat je gelijk hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,ik dacht al dat je dat niet gezien had.
Je antwoord is wel een goed antwoord op de vraag natuurlijk,dat vraagstelster dit advies niet nodig heeft veranderd daar niks aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het erg vervelend dat ik in een hokje wordt geplaatsd van ''weer iemand met een eetstoornis'. Ik heb gewoon een vraag, en krijg hier net zoals anderen een reactie op, en dat waardeer ik. Het maakt dus niet uit of ik wel een eetstoornis heb of niet.
Bedankt voor je reactie hippo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
faith92: naar aanleiding van je aanvulling op de vraag kan ik toch niet concluderen dat je normaal met je lijf en eten omgaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En daarom zette ik deze info er dus eerst niet op. Ik krijg dan alleen zulke advieze, waar ik dus niks aan heb! Waarom krijgt iemand van 100 kilo wel advies, wat is het verschil? Ik ben lichter ja, maar we hebben hetzelfde doel, en dat is afvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap dat je dat niet wilt horen faith92, maar je zult je ogen open moeten doen.
Ik weeg bijna 200 kilo, wat doe jij als ik een vraag stel 'hoe kan ik meer aankomen'?
Je hebt al ondergewicht, afvallen is ongezond voor jou, en je eet veel te weinig. Als je dood wilt, zijn er snellere manieren. Als je wilt leven, ben je op de verkeerde weg.
Je zou je ook kunnen afvragen _waarom_ je dan steeds zulke adviezen krijgt.
Ik raad je echt aan om hulp te zoeken, ga naar je huisarts en leg hem/haar voor dat je wilt afvallen, dat je overtuigd bent dat je te dik bent.
je heb fortimel drankjes en pudding verkrijgbaar bij de apotheek daar kom je van aan tip eet of drink ze ijskoud dan zijn ze lekker ik kwam er van aan suk6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraagsteller wil juist afvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede tip,want vraagstelster heeft bij het antwoord van Marleen hierboven zelf toegegeven dat ze ondergewicht heeft.
Al zal ze dit advies waarschijnlijk niet opvolgen.(Ik zou daar zelf ook moeite mee hebben,daar moet je klaar voor zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aankomen is niet wat ik wil.
jij zegt ,mijn voedselinname is al gezond ,daar valt niet zoveel aan te veranderen . Daarmee is eigenlijk al gezegd dat je niet zult afvallen . dat is een vaststaand feit .Misschien eet je niet teveel ,maar niet de juiste dingen ? Want met je te pletter sporten ,zonder je voeding aan te passen val je niet af !!! En van dat zoveel bijkomen aan spieren ,is meestal ook zeer sterk overdreven en zeker van wandelen en lopen ,dan zou je al dagelijks moeten krachttraining doen (wat bodybuilders doen ,die kweken spieren )Als je zou opschrijven wat je dagelijks eet en drinkt zou men je kunnen adviseren ,maar dan moet je ook eerlijk zijn en alles opschrijven ,niet de cola en de chips weglaten . In mijn vriendenkring is iemand 5 kg op 5 maand afgevallen door haar cola door light te vervangen ,en verder niets anders te doen .
ook je leeftijd ,grootte en huidige bmi is belangrijk om weten ,om je te kunnen adviseren .
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Drink geen zoete dranken.
- Vermijd zoetigheden, want daar krijg je honger van. Vermijd ook zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt).
- Drink veel water (vult de maag en vertraagt de spijsvertering).
- Vermijd alcohol (veel calorieën).
- Zorg ervoor dat je dagelijks beweegt: ga met de trap in plaats van met de lift, doe een paar push-ups voor de tv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ik jouw tips al wel opvolg, maar alsnog bedankt!