Willen afvallen, maar juist aankomen. Wat te doen?

Ik zou graag een advies willen. Ik ben namelijk aan het afvallen, en hierbij loop ik 4 á 5 keer per week hard, en wandel ik ook vaak. En ik wil afvallen in kilo's alleen ik kom juist aan. En nu weet ik wel dat spieren zwaarder wegen, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wél in gewicht afval? Mijn voedselinname is al gezond, en niet erg veel, dus hier valt niet zoveel in te veranderen.

Toegevoegd na 5 dagen:
Extra info voor een beter advies: ik ben 19 jaar, het aantal km dat ik loop verschilt tussen de 6 en 15 km.
Verder weeg ik 45 kilo en ben ik 1.70.
Mijn voedselinname is elke dag bijna hetzelfde, en hiermee ben ik al meer aan het variëren. Vandaag bestond het uit:
ontbijt: 30 gram muesli, halfvolle melk
lunch: 1 boterham kipfilet, 1 cracker jam
avond: stuk vlees, veel groente

Hopelijk heeft iemand een goed advies.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kwa spieren daar hoef jij je niet zo druk om te maken. Vrouwen hebben minder spiermassa als mannen en maken ook niet snel aan. Tenzij je het hebt over je lichaamsbouw van nature dat kan wel sterk zijn. Om af te vallen is het belangrijk dat je je hartslag om en nabij de 125-135 slagen per minuut houdt. Dat is de ideale hartslag om te verbranden. Bij hartlopen ga je vrij snel richting de 150-160. Dat is goed voor je conditie, maar niet ideaal om te verbranden. Wil je echt afvallen zou ik als ik jou was naar de sportschool gaan. Daar heb je de cross trainer, de roeimachine, de hometrainer en de loopband en daar kun je precies je hartslag in de gaten houden. Trainen is 1, voeding is het 2e gedeelte: Wanneer je vaak het zelfde eet kom je aan. Van brood krijg je veel calorieen binnen. Wil je afvallen zal je ongeveer 1250-1600 kcal per dag moeten eten, ligt aan je bouw en je inspanningen. Verder vermijdt je dus brood, pasta, kaas, rijst en frisdrank. Probeer water,fruit, noten, magere yoghurt te eten en gekookte eieren(3 per week) dit heeft weinig kCal en helpt je opweg. 1 junkdag per week mag om je gemotiveerd te houden. Probeer tot slot 6 maaltijden per dag te halen, ontbijt (niet zwaar), lunch en avondeten. En 3 tussendoortjes. Tot slot hou voldoende rust en vermijdt stress. Van stress kom je ook vaak aan omdat je gaat snaaien en jezelf teveel druk op legt.

Eet appels en eet minder

Het ligt eraan wat je eet want eet jij friet etc. na het sport heb je het voor niks eet daarom salades met aardapelen en drink water

Het ligt er een beetje aan hOEVEEL te zwaar je bent en HOEVEEL je moet afvallen, maar an sich is aankomen als je denkt op een gezonddieet te zijn helemaal niet zo raar. Dat kan twee oorzaken hebben : 1. Je breekt vet af, maar bouwt spieren op. Spieren zijn zwaarder dan vet, dus hoewel je in gewicht aankomt, wordt je toch slanker, gezonder en gespierder. Dit gebeurt vooral als je maar een paar kilo te zwaar bent en echt 'slappe pap' was. 2. Je at voorheen HEEL erg slecht / ongezond, en bent nu ineens volwaardige voeding gaan eten. Dan kan het zijn dat je ondanks je overgewicht toch ondervoed was, en je lichaam die schade eerst wil inhalen. overigens voornamelijk voor het opbouwen van spieren, wat - zie boven - gewichtstoename kan betekenen. Na een paar weken bereik je dan een balans, en zul je beginnen daadwerkelijk af te vallen. Vermoedelijk is het een combinatie van factoren, en zul je primair gewoon geduld moeten hebben. Alsje 100 kilo weegt, maar je eet als iemand van 70 kilo, zul je langzaam maar zeker (en hoe langzamer hoe beter) steeds dichter naar dat gewicht toe kruipen. Er is wel nog een derde mogelijkheid, en dat is dat je eigenlijk niet te zwaar bent, maar gewoon je ideale gewicht hebt of daar zelfs al iets onder zit in balans met je voedingspatroon. Dan kun je jezelf de blubber lijnen, maar wordt het OF afzien OF ondervoed raken. En ja, dat gewicht kan heel goed een paar kilo boven de gewichten ; volgens het boekje' liggen - dat zijn namelijk maar gemiddelden, en die zijn niet heilig. Het beste advies dat ik je kan geven is : probeer niet af te vallen in kilo's maar in centimeters. En bepaal eerst, bijvoorbeeld met behulp van huisarts of diëtiste, of je ECHT wel te zwaar bent en dus echt wel moet afvallen. Als er echt rare of lastige dingen of valkuilen zijn, is het wellicht zelfs een goed idee een poosje bij een diëtiste te lopen.

Bij mij hetzelfde probleem. Tot is twee weken geleden ben gestopt met het eten van teveel koolhydraten, want nu vliegen de kilos eraf. Geen pasta, aardappels, brood en rijst meer en ook niet teveel suiker, maar bergen groenten. En daar kun je vlees bij eten. Maar wel blijven sporten, want dat is ook goed voor de conditie. En met een betere conditie val je sneller af en zit je beter in je vel.

Misschien moet je juist wat meer eten omdat je lichaam in de spaarstand zit.Reken het allemaal eens goed uit. Op een appel en een cracker als ontbijt of lunch kun je niet leven

Als je niet erg veel eet, zit daar waarschijnlijk het probleem: zoek eens uit wat iemand van jouw lengte ongeveer zou moeten eten, beperk het iets in vet en koolhydraten (NIET helemaal schrappen want je kunt niet zonder), verdeel dat over zes eetmomenten per dag, en ga gewoon door met bewegen. Als je lijf te weinig eten krijgt, wordt er heel erg effectief met alles omgegaan. Als je voldoende (dat is niet hetzelfde als 'teveel') eet, gaat je lijf prima om met wat er binnenkomt, maar brandt de motor niet supereffectief. Beweeg je daarnaast nog, dan val je ook af. Toegevoegd na 3 dagen: Naar aanleiding van je aanvulling: je eet en weegt VEEL TE WEINIG. Je hebt een BMI van 16 terwijl je tussen de 19 en de 25 hoort te zitten. Je wens om nog meer af te vallen is dus bijzonder ongezond. Ga naar een diëtist om je te helpen een gezond eetpatroon te ontwikkelen, of naar de huisarts voor een verwijzing naar iemand die je kan helpen van het idee af te komen dat je zou moeten afvallen.

je heb fortimel drankjes en pudding verkrijgbaar bij de apotheek daar kom je van aan tip eet of drink ze ijskoud dan zijn ze lekker ik kwam er van aan suk6

jij zegt ,mijn voedselinname is al gezond ,daar valt niet zoveel aan te veranderen . Daarmee is eigenlijk al gezegd dat je niet zult afvallen . dat is een vaststaand feit .Misschien eet je niet teveel ,maar niet de juiste dingen ? Want met je te pletter sporten ,zonder je voeding aan te passen val je niet af !!! En van dat zoveel bijkomen aan spieren ,is meestal ook zeer sterk overdreven en zeker van wandelen en lopen ,dan zou je al dagelijks moeten krachttraining doen (wat bodybuilders doen ,die kweken spieren )Als je zou opschrijven wat je dagelijks eet en drinkt zou men je kunnen adviseren ,maar dan moet je ook eerlijk zijn en alles opschrijven ,niet de cola en de chips weglaten . In mijn vriendenkring is iemand 5 kg op 5 maand afgevallen door haar cola door light te vervangen ,en verder niets anders te doen . ook je leeftijd ,grootte en huidige bmi is belangrijk om weten ,om je te kunnen adviseren . Succes

- Drink geen zoete dranken. - Vermijd zoetigheden, want daar krijg je honger van. Vermijd ook zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt). - Drink veel water (vult de maag en vertraagt de spijsvertering). - Vermijd alcohol (veel calorieën). - Zorg ervoor dat je dagelijks beweegt: ga met de trap in plaats van met de lift, doe een paar push-ups voor de tv.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100