Waarom poppen niet alle maïskorrels open wanneer ik een zak koop die in de magnetron kan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
13.3K

Antwoorden (2)

Omdat de hitte van een magnetron zich focussed in het midden van het apparaat, en niet alle maïskorrels kunnen nu eenmaal in het midden liggen...

Toegevoegd na 7 minuten:
Overigens moet nooit je indien je microwave deze functie heeft de 'popcorn preset' gebruiken, staat als waarschuwing op de zak. Geeft alleen maar verbrande popcorn. Tip #1 zet eerst een flink glas water erin en verhit die een tijdje zodat er een vochtige omgeving ontstaat, en daarna snel die zak erin....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt het over popcorn. Over magnetron popcorn. In elk maiskorreltje dat 'popt' zit water. Je magnetron verhit het water in het korreltje tot stoom en ontploft de korrel.
In korrels waar dat niet bij gebeurt zit onvoldoende vocht. Die korrels zien niet geschikt om gepopt te worden tot popcorn. Ze voldoen dus niet aan de norm.
Ik zou ze verzamelen en laten zien aan de klantenservice van de supermarkt en je geld terug eisen. Dat zal ze leren inferieure levensmiddelen te verkopen.
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus voor de grappige ondertoon.