Hoe smaken amfibieën en reptielen?

Ze worden in Nederland niet of zelden gegeten. Ik ben wel benieuwd hoe het smaakt. Waarmee kun je het vergelijken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K
Cryofiel
14 jaar geleden
Kikkerbilletjes (die eigenlijk kikkerpootjes zouden moeten heten)?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik las "Hoe smaken aambeien....... "
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van amfibieën of die van reptielen ?
Cryofiel
14 jaar geleden
http://img.photobucket.com/albums/v113/Amphorae/frog-legs.jpg http://coreybradshaw.files.wordpress.com/2009/01/mpe0002l.jpg?w=346&h=400

Het beste antwoord

Als ik in Suriname ben dan eet ik nog wel eens leguaan. Dat smaakt wel een beetje naar kip.

Tevens eet ik af en toe kaaiman (kleinere variant van de krokodil). Dat smaakt een beetje naar varken. Het is heel rood vlees, als je daar teveel van eet dan krijg je allerlei pukkels. Over het algemeen wordt hier sate van gemaakt. Is erg lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Smaken naar kip..

Toegevoegd na 2 minuten:
Slang en krokodil smaakt overigens ook naar kip..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een klein beetje naar kip, maar meestal waren ze op het vuur zo verbrand dat ze naar houtskool smaakten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ooit een kikker op.... erg lekker. indd kip maar met meer defenitie in de smaak: pittiger, meer aroma. arme kikker dat wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waarom dan niet arme kip enz...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat ik ik hypocriet ben net als alle andere nederlanders
Ik heb ooit slang en krokodil gegeten in Kenia, de smaak was erg lekker kipachtig maar net iets anders.
Ik zou het zo weer eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat toch niet vertellen dat je in The Carnivore bent geweest, vlak bij Wilson Airport Nairobi en de Kibera slums?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, jij ook, leuke tent he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee...gek genoeg...ik heb er vlak in de buurt gewerkt en ga dit jaar weer naar Nairobi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan weet je deze keer waar je moet gaan eten.
Ze hebben een bittere smaak..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leguanen zoals die op de ABC-eilanden gegeten werden, smaken naar kip. Tegenwoordig zijn ze beschermd en wordt er heel wat leguanensoep met kip gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kikkers (kikkerbilletjes in ieder geval) smaken naar Kip.
Ik denk dan trouwens dat je beter direct kip kunt gaan eten, dat is goedkoper.

Verder heb ik op reptielgebied alleen nog krokodil gehad. Die vond ik een beetje een weeïge, zoete smaak hebben, die ik niet echt op kip vond lijken.