Ik wil graag zelf bamieschijven maken maar heb geen idee hoe ?

Weet jij het antwoord?

/2500

http://mobile.cooksunited.nl/ Bamischijf Niks snackbar, zelf maken! Ingrediënten voor 16 portie(s) http://img.cooksunited.nl/img/cu.nl/mobile/rezept-umrechnen.png 250 gr mie 1 chilipeper(s) 2 tenen knoflook 3 dl kippenbouillon 100 gr prei 100 gr ui(en) 50 gr witte kool 150 gr kipfilet 50 gr taugé ½ el sambal oelek 75 gr schouderham 1 tl kerriepoeder 1 tl maggi zout, naar smaak boter, om te bakken bloem eiwit(ten) paneermeel Bereiding: Snijd de kipfilet in zeer kleine blokjes. Snijd de groenten fijn. Snijd de ham in kleine reepjes. Pers de knoflook uit. Snijd het pepertje zeer fijn. Kook de mie volgens de aanwijzingen op de verpakking. Maak van de boter en bloem een roux en met de bouillon een dikke saus. Verhit wat boter in een pan en bak hierin de kip. Doe de groente (behalve de taugé), de ham, knoflook, chilipeper en kerrie in de pan en smoor het. Voeg eerst de taugé toe en daarna de saus van kippenbouillon en maak vervolgens op smaak met de sambal, ketjap en maggi. Laat de massa vervolgens afkoelen. Meng de kipmassa met de mie. Stort de massa uit op een plaat en zorg er voor dat het een zeer compacte vierkante massa is van 2 a 3 cm. dikte. Er mogen geen luchtbellen in blijven zitten, die vormen bij het afbakken het grootste probleem. Het beste is het om alles een dag in de koeling te laten staan, zodat alles goed qua smaak en consistentie op elkaar kan inwerken. Snijd de bamiplak in 16 gelijke stukken, haal het door bloem, eiwit en paneermeel en bak de bamischijven af in de frituur op 180 graden. Bereidingstijd: 30 min. Kook-/baktijd: 30 min. Rusttijd 1 dag

Heel eenvoudig met een restje bami. Nasi kan ook trouwens. (ik heb zelfs wel eens macaroniburgers gemaakt ; ook erg lekker). Als je daar een flinke pan van hebt gemaakt, en je laat het afkoelen, zul je merken dat het vaak één 'bonk' is geworden. De kunst is dus de resten tevoren al in porties te verdelen. Dat scheelt werk. Je kunt het ook in een cakeblik ofzo doen en dan echt plakken snijden. Plakt je nasi of bami onvoldoende, doe er dan gewoon in de pan een scheutje water bij en laat het nog even doorkoken en dan verdelen en afkoelen. Langer koken = plakkerigere rijst of pasta. (Bij nasi scheelt het ook als je geen al te droogkokende rijst gebruikt ; gewone witte rijst is het best). Die ballen of schijven of plakken kun je gewoon door respectievelijk bloem - ei - paneermeel halen en dan frituren. Net als bij het opbakken van bami gaat het plakkerige er door het verwarmen weer grootdeels af en heb je heerlijke bamischijven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100