Heeft McDonald echt de kleur groen erbij gekregen?

Ik ben vandaag een McDonald tegen gekomen met een groene M. Het zag er vreemd uit. Is dit een foutje of is dit een nieuwe kleur van McDonald.

Toegevoegd na 5 minuten:
Eigenlijk was het een gele M met een groene achtergrond.
(en niet met een rode achtergrond)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ze een mileu vriendelijke uitstraling willen er rijden ook al fel groen vrachtwagens van de mc

Het beste antwoord

Dat is geen fout. McDonalds doet dat bewust.
De gele ‘M’ uit het logo krijgt een groene achtergrond. De kleurwijziging moet een teken zijn van respect voor het milieu.

De groene kleur zal op elk nieuw geopend restaurant te zien zijn. McDonald’s probeert zijn imago op het gebied van milieu te verbeteren, maar slaagt daar niet altijd in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frimu2
12 jaar geleden
Ik snap dit minnetje weer eens niet.
Snap trouwens ook niet dat het de vraagsteller nu pas opvalt. Volgens mij zijn er amper meer met Rood in Nederladn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Frimu: Ja ik heb vandaag een stalker die me bij elk antwoord minduimen geeft. Dat hij/zij eens gaat slapen, het is bedtijd voor lastige kindjes :) Bedankt voor het plusje, ook Niksert :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de mcdonald bij ons en omstreken is rood met geel.
En ook de borden langs de weg zijn rood en geel.
Voor mij is dit weldegelijk nieuw, dat groen met geel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
derde +je was van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje! Maar frimu, ik heb het ook echt nog nooit gezien hoor, een groene M. Bij mij in de buurt zijn ze ook echt nog allemaal rood met geel. Geen enkele hier die groen is, en er zitten er hier best een aantal want woon in een grote stad. Maar blijkbaar dus niet in zo'n groene stad...:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt aan de plussers, ook musa ;) @Frimu en Rinke: bij mij in de buurt (België) is er ook nog geen kleurverandering. De omkleuring is al begonnen in Frankrijk en Duitsland en zal in 2011 verder uitgerold worden in heel Europa. Dus ook Nederland en België zullen straks groener kleuren als het aan McDonalds ligt.

Andere antwoorden (2)

Ik zou zelf denken dat het een foutje is want als ze er een nieuwe kleur bij nemen zouden ze all mac donald ketens opnieuw moeten overspuiten enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is geen foutje. Ze werken aan een nieuw imago. Niet alleen het interieur krijgt een make-over, ook het logo van Mc Donald’s verandert. Daar waar vroeger de gele M met de rode achtergrond bij iedereen bekend was, verandert het logo nu naar een gele M met een groene achtergrond. Dit om een beter imago uit te stralen naar het publiek toe, omdat groen wordt geassocieerd met het milieu en een betere bedrijfsvoering ten aanzien van het milieu.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Padapadadaah i am lovin it!!