Waar vanille extract kopen?

Ik ben opzoek naar vanille extract. Ik weet dat je het zelf kan maken en dat ga ik ook doen, alleen dat moet je lang laten weken etc. maar heb binnenkort wat nodig. Weet iemand waar je vanille extract kan halen?
(Is die vanille aroma van dr. Oetker ook een optie?)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja waarom makkelijk als het moeilijk kan ook zeker? :-)
Als je een vanillestok in de lengte in twee snijdt en er dan het zwarte merg (dat zijn de zaadjes van de peul) uitschraapt kan je die gebruiken en heb je geen gedoe met al die chemische spullen en toevoegsels allerhande. Tenzij je natuurlijk ook van die zwarte puntjes af wil dan moet je wel naar een extract gaan of anders chemisch spul gebruiken.
Maar gebruik gerust de zaadjes in wat je ook van plan bent te maken, er gaat niks boven een natuurlijk product.
In ieder geval smakelijk.

Het beste antwoord

Je kunt het bij Dille & Kamille kopen, in flesjes van 60 ml. Eén eetlepel extract staat gelijk aan 1 vanillestokje. De ingrediënten zijn: water, alcohol (35%), suiker, vanilleboonextract (3%).

Vanille-aroma van dr. Oetker zit in een flesje van 38 ml en de ingrediënten zijn: aroma, water, ethanol, propyleenglycol, kleurstof (caramel). Oftewel er zit geen vanille in, alleen het aroma en de kleur ervan. Wat dat betreft kan je het niet als vervanger van vanille-extract gebruiken.
Amadea