Kan iemand mij voorbeelden geven van gekruid eten?

Want ik mocht van de dokter niet teveel gekruid eten ,omdat mijn maag daar niet goed tegen kan.
Daarom moet ik ook elke ochtend warme melk (lkkr) drinken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (4)

Vele soorten pepers en mosterd zijn twee bekende voorbeelden van gebruid eten. Ook heb je gekruide varianten van alles en nogwat, zoals gekruid kalfsvlees en gekruide aardappelen. Indisch eten is ook vaak gekruid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je beter geen gekruid eten kan eten i.v.m. je maag. Dan wordt vooral pittig gekruid eten bedoeld, zoals met peper gekruid eten. Want ik denk dat er ook kruiden zijn die niet slecht voor je maag zijn. 't Is waarschijnlijk ook een kwestie van zelf ondervinden hoe je maag reageert op bepaald gekruid eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt inderdaad, munt is bijvoorbeeld ook een kruid, maar is (specifieke allergie voorbehouden) juist weer goed voor de maag.
grieks eten is erg gekruid, mexicaans is ook erg gekruid, chinees kan en ik benadruk op kan gekruid zijn, indisch zoals eerder vernoemd is kan pittig zijn, wat ook heel goed is voor de maag is zelf wokken je kan kiezen wat je erin doet en hoe je het gekruid wil hebben en bovendien erg gezond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gekruid eten is in feite voedsel waar je kruiden aan toevoegt. Maar dit bedoelt je huisarts waarschijnlijk niet. Wellicht bedoelt hij scherpe kruiden als peper, chili, veel zout en zuur. Gerechten als dat zie je veelal in de Chinese, Japanse, Indische, Turkse, Mexicaanse, Surinaamse en Afrikaanse keuken (natuurlijk nog veel meer soorten, maar dan kan ik nog wel even doorgaan..).

Als je echt een zeer gevoelige maag hebt, dan kan je zelfs last krijgen na het gebruik van munt (pepermunt-kruid), een kruid dat eigenlijk best goed voor je maag is maar het kan voor jou misschien wel net iets teveel irriteren. Zo zijn er nog meer kruiden die voor veel mensen juist gezond zijn, maar voor jou niet. Zelf een tomatensaus kan te pittig of te zuur zijn waardoor je last kan krijgen.