Ik wil weten waar ik voedingskleurstoffen kan kopen? Ik heb het nodig voor cupcakes.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
12.2K

Het beste antwoord

Deze kleurstof kun je bestellen via internet of kopen in een toko, drogist of speciaalzaak. Je kunt om je glazuur te kleuren ook limonadesiroop of andere drankjes te gebruiken in plaats van het water uit het recept.

Voor roze glazuur gebruik je bessensap of aardbeienlimonadesiroop.
Voor gelige glazuur gebruik je sinaasappellimonade of een ander geconcentreerd sinaasappelsap.
Voor rood glazuur gebruik je bietensap
Voor oranje glazuur gebruik je oranje limonadesiroop
Voor blauw glazuur gebruik je een blauwe sportdrank
Voor groen glazuur gebruik je groene limonadesiroop
Wanneer je naast het water een eetlepel oploskoffie toevoegt, krijgt je glazuur naast een bruinig kleur ook een lekker smaakje.

Toegevoegd na 52 seconden:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/bereiding/64073-cupcakes-versieren-alles-over-glazuur.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Kan je gewoon in de supermarkt kopen, ik heb dat daar al zien hangen (Delhaize)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij in de buurt verkopen ze het niet in de supermarkten,weet jij bij welke supermarkt ze het wel verkopen.
de Indiase keuken doet veel met kleurstoffen in het eten. Ga naar je plaatselijke India Toko; zo heb ik eens blauwe pannenkoeken gebakken op een verjaardagsfeestje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
blauwe pannekoeken??? Bweeeeeek.
Was dat een succes?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kids vonden het lekker, en ik met samen nog wat ouders wel lachen!
Misschien wil de bakker je wel wat verkopen, anders op zoek naar een taarten winkel, die komen er ook steeds meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een chinese toko verkopen ze kleine buisjes kleurstof voor voedingsmiddelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jamin doet tegenwoordig veel in taart/cupcake spullen - daar zullen ze het waarschijnlijk wel hebben.
Hier bij de welkoop/boerenbond hebben ze ook bakspullen, waaronder kleurstoffen.
Hema heeft ook bakspullen, maar ik weet niet zeker of ze daar ook kleurstoffen verkopen. Hier op het dorp zit namelijk een vrij kleine en verkopen ze er geen - maar wellicht bij een grotere wel.

Weet niet precies wat je wilt kleuren, maar er zijn diverse soorten te koop. Mocht je het willen gebruiken om fondant of marsepein mee te kleuren, neem dan geen vloeistof maar een gel (die is behoorlijk geconcentreerd dus je hebt er weinig van nodig). Tip met gel middelen: gebruik elke keer dat je wat nodig hebt een nieuwe/schone tandenstoker waar je wat kleurmiddel mee uit het potje haalt, smeer die af op wat je wilt kleuren en pak als je nog meer nodig hebt weer een nieuwe tandenstoker - zo gaat je kleurstof langer mee.
Veel plezier! Het is een leuke hobby :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je in Amsterdam e.o. woont, is bij Cook& Co alles te krijgen. Maar ook bij andere kookwinkels is er kans op slagen.