Wat is lekker bij tilapia?

Ik moet leren koken van m'n ma, en wou vandaag dus beginnen met tilapia. Ik ga 't gekruid kopen, iemand een lekker receptje ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.3K

Het beste antwoord

Tilapia met groene currysaus.

Ingrediënten:
300 g basmatirijst
2 courgettes
1 rode ui
2 schaaltjes tilapiafilet (vis, a 225 g)
5 eetlepels boter of margarine
2 eetlepels groene Thaise currypasta (pot a 225 g)
1 bekertje crème fraîche (200 ml)

Bereiden:

Rijst koken volgens gebruiksaanwijzing. Courgettes schoonmaken en in blokjes snijden. Ui pellen en snipperen. Tilapia bestrooien met zout en peper. In grote koekenpan 3 eetlepels boter verhitten. Tilapiafilet in ca. 6 minuten gaarbakken, halverwege keren. Currypasta losroeren met crème fraîche en samen in steelpan verwarmen. Op smaak brengen met zout. Rijst afgieten. In hapjespan of wok rest van boter verhitten. Ui en courgette ca. 4 minuten bakken. Rijst erdoor scheppen. Rijst serveren met tilapia en currysaus.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat ook erg lekker en heel simpel is worteltjes en puree met
roomsaus.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Onderstaand gerecht is lekker met gebakken aardappeltjes.
Evt kun je er nog een frisse salade bij serveren.

Tilapiafilet met verse groenten

Ingrediënten
4 tilapiafilets
1 courgette
basilicum
paprika
viskruiden
peper
zout
olijfolie

Bereidingswijze
Pak een schaal en 'leg' daar olijfolie op. Zet een grillpan op het fornuis. Haal nu de vis door de olijfolie doorheen. Leg de vis in de pan en bestrooi met viskruiden, peper en zout. Bak dan in een andere pan de groenten. Serveer het bij elkaar en leg wat basilicum op de vis.

Allergieinformatie
Geschikt voor notenallergie
Geschikt voor kleurstoffenallergie
NIET geschikt voor nachtschade-allergie
Geschikt voor glutenallergie
Geschikt voor koemelkallergie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schil eens een mango, snijd dan plakken hiervan tot de pit en snijd die plakken in stukken.
Neem een paar bosuitjes, snijd het onderste wortelstukje eraf en snijd ze in lange stukken en zorg dat je ca. 2 ons sugar-snaps hebt. Anders kan je ook peultjes nemen, maar de snaps zijn er lekkerder bij. Kook deze eerst in een pan met ruim water en wat zout in 4-5 min. beetgaar.
Snijd de tilapisfilets in de lengte door zodat je smallere stukken vis hebt.

Maak ca. 6 eetl. olijfolie heet in de koekenpan en bak de vis ca. 3 min. op hoog vuur.
Haal de vis als hij gaar is uit de pan en houd ze op een bord warm.
Schep de bosuitjes door de overgebleven olie en bak ze 1 minuut.
Schep de mango en de sugar snaps erdoor.
Roer het sap van 1 citroen , 2 eetl. gembersiroop en 4 eetl. oestersaus of sojasaus (geen ketjap) door elkaar in een kommetje en houd een eierlepeltje apart voor elk visje. Schenk dan deze saus over de uitjes, mango en sugar snaps en verwarm dit even goed door.

Maak op het bord een bedje van de groenten en leg de vis hierop. Sprenkel hierover de achtergehouden eierlepeltjes saus over.

Lekker met witte rijst.
amc
12 jaar geleden
Het is een lichte vis iets pittig zou dus lekker zijn gekruide gebakken aardappelen met boontjes met spekjes of ham