Kun je met koperen springbokpannen koken op keramische platen ?.er zit een bakelieten handvat aan, kunnen deze in de oven.?.?

Ben in bezit gekomen van 3 ovale koperen springbokpannen made in Zwitserland. culinox staat er gegraveerd. Ben benieuwd, hoe ga je hiermee om? Corrie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (1)

Neen.
Reden hiervoor is dat bakeliet niet tegen hoge oventemperaturen kan en zal "verbranden".
Dit verbranden zal misschien niet in 1 maal gebeuren maar na enkele malen in de oven zal je vaststellen dat het bakeliet langzaam maar zeker gaat beginnen te verbrokkelen. Dit gaat door tot je op het eind geen handvatten meer over hebt.
Dus als je nog lang wil genieten van je kookpotten niet in de oven zetten.
Succes met je potten en pannen.

Toegevoegd na 22 uur:
Even ter vervollediging:
Je pannen kunnen perfect op een keramische plaat, ik heb nog nooit enig probleem gehad met koperen potten en pannen op mijn keramische plaat.