Hoelang blijft een kipschnitzel goed in de ijskast?

Een week terug heb ik één kipschnitzel klaargemaakt. De andere heb ik na een tijdje dat hij buiten stond in de ijskast gezet. Is deze na een week nog goed?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.1K

Het beste antwoord

Kip kun je best wel in je koelkast bewaren. Let er wel op dat je deze op de koudste plek van je koelkast bewaart en in een bewaarbakje doet of goed afdekt met folie. Kip kun je maximaal twee dagen in de koelkast bewaren, daarna is het verstandig om dit niet meer op te eten. Al bereide kip (gebakken, gebraden) kan je vier dagen bewaren. Maar als het vlees een "tijdje"buiten de koelkast gelegen heeft, is de bewaartijd zeker korter. Dit is afhankelijk van de bewaartijd buiten de koeling.Maar na een week is het zeker niet meer goed voor consumptie!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik zou deze na een week niet meer eten.

mijn tip is beried de schnitzels gewoon allemaal
en vries dan de schnitzels die over zijn in
zelfs als je rauwe kip uit de vriezer gebruikt om de schnitzels te maken kun je na het kook-bak proces de rest invriezen na afkoeln in de koelkast uiteraard