Onze Berkel 834 snijmachine komt slecht op gang; waarom?

Wij gebruiken al circa 2 jaar een oude Berkel 834 snijmachine met heel veel plezier. We hebben er niets geks mee gedaan maar opeens vertoont het ding aanloopproblemen; hij wil erg moeilijk op gang komen. Loopt hij eenmaal dan werkt hij prima en snijdt hij zonder problemen. Aan de scherpte van het ringvormige mes ligt het niet, er zit een slijpinrichting op en die gebruiken we ongeveer elke 6 weken. Ook vertoont hij geen afwijkende geluiden als hij eenmaal loopt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk slibt de aandrijfriem in het begin even. Dit kan door ouderdom komen. Het beste is om dit door de servicedienst van Berkel te laten verhelpen. Wees zuinig op dit merk snijmaschiene, ze kunnen tientallen jaren meegaan.