Waarom eten we wel eicellen, maar geen zaadcellen?

Een kippe-ei is een eicel van een kip, en deze wordt door ons met smaak gegeten. Zaadcellen van een haan klinkt toch wat minder smakelijk...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zijn we uberhaupt ooit begonnen met eieren eten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihihi, leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra de haan kans ziet om een paar miljoen zaadcellen in een ei te persen en ze redelijk eetbaar te maken,wil ik er wel aan beginnen.

Het beste antwoord

Ik denk ook niet dat er veel aan is, ALS je ze al te pakken kunt krijgen. Maar als het kan, doen we het wel hoor ;wel eens hom gegeten ? Okee, dat is de hele zaadleider naturlijk zoals er ook mensen zijn die complete testikels eten, maar zaad zelf heeft blijkbaar weinig culinaire waarde.

Dat zal te maken hebben, in de eerste en belangrijkste plaats, met het formaat van de door jouw genoemde eicellen. Die zijn niet meer uitsluitend een kiem (zoals het eitje boven in de eileider van de kip begint) maar voorzien van alle noodzakelijke voedsel voor de vrucht. En het is dat voedsel wat wij zo lekker vinden.

De eicellen die we eten betreffen dus eigenlijk alleen de extreem grote eicellen van eierleggende dieren. Zelfs kuit, een van de kleinste eieren die we eten, is vele, vele malen groter dan een gemiddelde zaadcel, hoe groot ook. Dat zou dus betekenen dat je niet zozeer het zaad eet (want daar blijft nagenoeg niets van over), maar uitsluitend zaadvocht. En dat is ongeveer net zo aantrekkelijk als snot of oorsmeer, culinair gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, zijn dat de reserveminnen van de geestenvraag ?? 't Is ook altijd het zelfde liedje.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij een + hoor. Ik vind het een goed verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je

Andere antwoorden (12)

Lastig om op te vangen, bovendien heb je ontzettend veel nodig om een beetje te kunnen eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand is gek genoeg om de hele dag hanenpenissen te gaan stimuleren tot er sperma uitkomt.
Het zou je beroep maar zijn, de hele dag met een bekertje achter hanen aanrennen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zaadcellen zijn erg klein.. overigens eet men op sommige plaatsen wel stierenballen.. "Rocky Mountain Oysters" .. . En dus eten ze dan automatisch ook zaadcellen. ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Conqie, leuk verhaal. Ik kan me er zo lekker in verplaatsen, zusje plagen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha lol +1
Congie, leuk verhaal, hahaha
Wat wel wordt gegeten is hom, dat zijn zaadcellen van vissen. Vroeger aten wij thuis panharing, gebakken en dan wilden we allemaal graag eentje met hom.
Kuit (eicellen) vonden we niet zo lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
brrr
zondag
14 jaar geleden
Kuit en hom, heeeerlijk! Als kind at ik het vaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond de kuit (gebakken) juist erg lekker. Ik ga eens kijken of ik dat nog ergens kan kopen. Mmmm, heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist Inekevl, je bent me voor, wat was die hom lekker!!!!
Helaas zie je tegenwoordig alleen nog maar kuit.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Misschien is het wel minder smakelijk (anders dan sommige films doen geloven).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die eten we wel als de eieren bevrucht zijn maar die zie je niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat klopt! Maar zal het dan ook niet 1 zaadcel zijn net als bij een normale eicel bevruchting? +1
Wij eten wel zaadcellen namelijk de hom van vissen.
De kuit zijn de eieren.
Wereldwijd zullen er vast ook nog wel meer voorbeelden te vinden zijn want het is zeer eiwitrijk dus hoogwaardig voedsel alleen wij o zo geciviliseerde westerse mens trekken er vaak een banale conclusie uit.
Denk bijvoorbeeld maar eens aan insecten of bepaalde soorten ingewanden of wormen, stuk voor stuk hoogwaardige voeding waar het om voedingswaarde gaat.
In andere landen staan deze zaken wel vaak op het menu.
Het is vaak het idee terwijl er verder geen benul van het voedsel is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een zaadcel gaat pas versmelten met en groeien als er een eicel aan te pas komt. Maar dan is het niet te eten hoor, tenzij je van snaveltjes en veertjes houdt in het geval van een kippenei.

Eicellen daarentegen kunnen zonder tussenkomst van een zaadcel eetbare proporties aannnemen wanneer het een kippenei betreft.

Overigens: EEN eicel is natuurlijk helemaal niks, dat eet je niet. Wat je eet als je bv een kippenei eet, is een tot ei volgroeide eicel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommigen slikken wel zaadcellen hoor... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi jah dat is wel cker!!!.. :o
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag was een inkoppertje ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik zat er ook al op te wachten, maar hij is evengoed leuk! En een waarheid als een koe. +1 voor de lol!
hoeveel hanen heb je dan wel niet nodig voor één uitsmijter?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
strik genomen is een ei van een kip niets anders dan de menstruatie van een kip
En ik denk niet dat zaadcellen van een haan echt voedingswaarde hebben :p
Heb je het ooit geproeft? het lijkt me sowieso ook een vies idee:p0
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ei is iets anders dan een eicel. Wel groeit een ei uit een eicel, maar ja, strikt genomen is een kalf de uitgegroeide eicel van een koe :P
Bijna alles van een dier wordt gegeten. Tot botten en ingewanden aan toe. Lees maar eens na wat er in M&Ms of winegums zit. Sperma wordt in bepaalde mate ook gegeten. Niet alleen zijn er vele manieren om dierenkloten te eten, ook sperma an sich wordt als ingredient gebruikt.
uiteraard is sperma iets heel anders dan alleen maar zaadcellen. Het meeste is prostaatvocht, en juist dat zorgt voor de smaak en structuur, maar toch...