Welke gerechten/maaltijden bij de Chinees bevatten geen ve-tsin (E621/gistextract)?

Wat is het gezondste/minst ongezonde voedsel bij de Chinees?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Sowieso zit het niet in de rijst natuurlijk. En ik vermoed dat het ook niet in de loempia's zit. Ik zou het gewoon aan de Chinees zelf vragen. Goed dat je ermee bezig bent trouwens, er zijn maar weinig mensen die beseffen hoe schadelijk natriumglutamaat is. Ik mijd het zelf altijd, alleen jammer dat het in zoveel dingen zit.

E621 zegt niet zoveel over iets wel of niet gezond is. En of een restaurant het gebruikt, kun je alleen achterhalen door het na te vragen en te hopen dat ze je een eerlijk antwoord geven (of door achteraf last te krijgen, als je er gevoelig voor bent - dan nog hangt het ook van de dosis af). Het gezondste voedsel zal iets zijn met veel groente, en niet gefrituurd of met veel suiker.

dit zal verschillen van chinees tot chinees aangezien hun met bestaande producten (aangeleverd) met hun eigen producten aan de hand van een eigen recept maken. als je het zeker wil weten moet je het de betreffende chinees vragen aangezien dit juist daar een veelgebruikt extract is. succes en vooral eet smakelijk!!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100