Hoe kan het dat vers brood op de eerste dag zo lekker ruikt en smaakt, en een dag later al helemaal niet meer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Wat zo lekker ruikt is vooral het gist. Na een poosje is deze geur bijna verdwenen, en de lucht in en om het brood droogt het uit, en de smaak en geur wordt ook minder sterk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

omdat het dan minder vers is, na een week word het groen... brood is erg bedervelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat vers is en vaak nog warm smaakt lekkerder en geurt meer. Na blootstelling aan de lucht neemt het af en droogt al iets meer uit. Brood wordt vooral in de plastic verpakking al snel zacht en slappere korst is daar het gevolg van. Als je een vers brood met knapperige korst in een papieren zak doet, blijft de korst ook de volgende dag nog stevig. De geur verdwijnt in elk geval altijd als hij afgekoeld is.
amc