Hebben ze bij goedkope supermarkten ook glutenvrije producten?

Hiermee bedoel ik dus niet de Jumbo en de Appie. Maar iets als bijv. de Lidl of de Aldi? En wat je zoal nog meer hebt...

Ben er wel eens benieuwd na gezien ik momenteel getest word op Coeliakie.

Wat ik heb gezien in winkels, en heb gelezen/heb gehoord schijnt dit nogal duur te zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Afgezien van verse groenten en fruit en zuivelproducten heeft de Aldi voorzover ik weet geen specifieke prducten voor coeliakie-patiënten. Er is tarwebrood en soms ook wel iets met spelt, maar beide zijn glutenproducten. Ook in roggebrood zitten gluten. Moet je een streng dieet vo;gen, dan kan je beter bij de grote supermarkten winkelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, natuurlijk. Er zijn legio producten waarin van nature geen gluten voorkomen en die verkopen ze ook bij de Lidl en de Aldi. Maar je doelt natuurlijk op de commerciele 'glutenvrije' producten waarmee de duurdere supermarkten zwaaien.

Let op : dat is vooral een modetrend omdat steeds meer mensen zich met name door populaire lectuur , dieetgoeroe's en alternatieven laten aanpraten dat gluten slecht voor ons zijn (voor iedereen dus) en zijn zeer beslist niet altijd geschikt of bestemd voor mensen die strikt glutenvrij moeten eten ! Voor een coeliakie-patient kunnen ze absoluut nog teveel gluten bevatten., Laat je dus heel goed informeren of lees heel goed het etiket.

Toegevoegd na 2 minuten:
Let op : 'glutenvrije' producten in de supermarkt zijn dus primair een DIEETRAGE en NIET een tegemoetkoming aan coeliakie-patienten. Die schieten er niet heel veel mee op.