Nee, in pure yoghurt zit maar heel weinig zout.
Volle yoghurt: 0,039 gram natrium en 0,098 gram zout. Magere yoghurt: 0,042 gram natrium en 0,105 gram zout.
Amadea
9 jaar geleden
Ik zou zeggen, kijk op de verpakking. Ik vermoud dat je met zout keukenzout bedoelt. Het element waar je je zorgen om moet maken is Natrium. Aan pure yoghurt wordt geen zout toegevoegd. Het zout dat er in zit zat ook al in de melk. Yoghurt is gewoon toegestaan in een zoutarm dieet. Of bewerkte yoghurtproducten zout bevatten ligt aan de fabrikant, kijk dan op de verpakking van yoghurtdrank / vruchtenyoghurt / roomyoghurt / of hoe al die fantasienamen ook mogen zijn. Alleen de term yoghurt is beschermd, daar mag aan de melk niets toegevoegd worden, alleen de bacterie om er yoghurt van te maken. De fantasienamen hebben geen bescherming
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee in yoghurt zit bijna geen Zout