Kun je Haringsalade en koude schotel invriezen?

Zou op z'n mist Haringsalade willen invriezen als dat kan...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.9K

Antwoorden (4)

Nee niet echt het wordt erg waterig met name de koude schotel.
12 jaar geleden
het zou kunnen maar dan wens ik je sterkte met het opeten
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de salade zelf is gemaakt en "verse" haring is gebruikt, zou ik het niet doen. Zelf invriezen van "verse" haring kan, maar ze wordt er niet lekkerder op. Zelfs wat bitter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, jammer voor je, maar wat je teveel hebt gemaakt kan je helaas niet goed invriezen. Het kan natuurlijk wel, maar als je het naderhand gaat ontdooien dan blijkt dat er niets meer van over is. Vloeibare bestanddelen zoals olie en water drijven bovenop je salade, die zelf erg papperig geworden is. Iets met mayonaise kan je al helemaal niet invriezen, want die mayonaise gaat dan schiften. De smaak zal je ook erg tegenvallen, want die lijkt in niets meer op de heerlijke salade die je had ingevroren. Je zult dus, of een aantal dagen salade moeten eten, of het weggeven aan buren, familie en vrienden. Maar, die zullen dat vast wel prettig vinden, dus dan maak je er zelfs nog meer mensen blij mee ;)