kan suiker slecht worden?

Ik heb al gehoord dat suiker zo zoet is dat het niet slecht kan worden. Maar is dat wel waar? Of wordt het alleen slecht na een hele lange periode?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Suiker wordt gebruikt om andere producten goed te houden (denk aan jam waar veel suiker doorheen zit, of gesuikerde vruchten) Suiker bederft niet. Het trekt wel vocht aan zodat het een grote klont kan worden als je een open zak of pot suiker in een vochtige omgeving laat staan. Zelfs dan is suiker nog te gebruiken, als is een klont wel onhandig strooien op een beschuitje
anneliez
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
aaaa daar is meten mijn probleem/vraag op gelost hahaha dankje ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!