Moet je als ectomorf in combinatie met krachttraining veel eiwitten of koolhydraten eten als je in spiermassa wil aankomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Ja, omdat je van jezelf weinig vet hebt heb je extra koolhydraten nodig.
Moest wel ff googlen want had nog nooit van de term ectomorf gehoord:), weer wat geleerd vandaag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit plukte ik net van de site Bstrong:

Naast harde training en veel rust is het voor dit lichaamstype met name erg belangrijk om om de 2 a 3 uur te eten.
Veel koolhydraten,(aardappels,rijst,pasta,havervlokken,fruit en groente).Ook bij gelegenheid consumeren van 1 of 2 stukken gebak of een grote portie roomijs is geoorloofd.De voeding moet bovendien veel spieropbouwende eiwit bevatten,dat wil zeggen per kilogram lichaamsgewicht tussen de 2 en 3 gram eiwit te consumeren.
Vlees,vis,eieren,melk en melkproducten dekken de behoefte aan hoogwaardig eiwit.Net als een goed proteine preparaat.Het vetaandeel in de voeding van de ecto mag doorgaans iets hoger zijn.Omdat vet per gram ca.9kcal.levert kunnen met de consumptie van vethoudend voedsel zeer goed de zo dringende calorieeen opgenomen worden.Zeer aanbevelenswaardige vetleveranciers zijn koudgeperste olies zoals olij-distel of zonnebloemolie.Deze olies bevatten de voor de gezondheid zo belangrijke essentiele onverzadigde vetzuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De uitdaging van mensen met dit lichaamstype is dat zij moeilijk spiermassa ontwikkelen. Daar staat tegenover dat eventuele spiermassa direct goed zichtbaar is, vanwege een laag vetpercentage. Om spiermassa te winnen zullen mensen met dit lichaamstype beduidend meer calorieën moeten binnenkrijgen dan zij verbranden. En bij de training moet vooral worden gelet op de intensiteit van oefeningen (korte oefeningen met maximale kracht per herhaling) en niet op het uithoudingsvermogen (aantal herhalingen).