Hoe krijg ik minder vet in mijn gerecht na het braden van kippenbouten?

Als ik roti kip maak vind ik het aardappel,kip,kousenbandprutje zo vet,helpt het als ik eerst de kip kook?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
3K

Het beste antwoord

Nee, het koken van de kip heeft hier niets mee te maken.
Koken van kippenvlees vooraf is handig om sneller de kip gaar te hebben bij het BBQ-en [ in de hete zon wil je zeker geen rauwe kip hebben staan ] .

In dat prutje dat je uiteindelijk eet, doe je aardappel en kousenband en kip.

Als je eerst de kip braadt in een braadpan en deze poten "ontvelt" daarna, houd je het kippenvlees over [ dat nog wel vet is, maar daardoor ook veel beter van smaak dan de droge kipfilet die iedereen gebruikt ] het vlees haal je van de bouten. Vervolgens doe je alles bij elkaar in een prutje. Klaar.

Wanneer je alles bereid in een wok, kun je ook eens rijst erbij doen, is ook lekker. Wel eerst de rijst koken. [ Je kunt rijst voor een paar dagen koken en in de koelkast bewaren. ]

Antwoord : Na het braden de kippenbouten ontvellen, daarna het vlees van de botjes halen en in de pan , in het prutje doen.
Vel weg is minder vet!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Maak de kip klaar in de oven. Gewoon in de ovenschaal. Is geen spettertje vet voor nodig maar tijdens het garen zal het nodige vet uit de kip smelten. Twee vliegen in een klap.

Kipfilet bevat overigens het minste vet van alle kippenvlees. Ook een manier.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De kippenbouten in de supermarkt zijn in het algemeen rijkelijk voorzien van vet. Je moet het eigenlijk niet hebben, maar het zit er aan en je betaalt er voor. In sommige gevallen is het wel lekker om de bouten in royaal vet te bakken, maar meestal snijd ik al het vet er voor het bakken af, en zeker in dit soort combinatiegerechten.
8 jaar geleden
Hete lucht oven gebruiken, dan raak je veel vet kwijt en de smaak blijft uitstekend.