Hoeveel lijnzaadolie moet je per dag nemen voor een goed effect?

Ik ben begonnen met het nemen van lijnzaadolie door mijn yoghurt shake (spinazie, banaan, appel, yoghurt) hoeveel lijnzaadolie moet ik hieraan toevoegen wil ik de positieve effecten ervan ervaren? Hoeveel is er dus nodig? Alvast bedankt :).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
Wat voor effect zou het moeten hebben dan? Beter naar de wc kunnen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijnzaadolie is een natuurmedicijn. Bewezen dat het werkt als preventie en genezing tegen verschillende soorten kanker, depressies, verstoorde stofwisseling, stress, hoge bloeddruk, psychische problemen en noem maar op. Dit komt o.a. door de vele vetzuren (omega 3) in de olie die je normaal vaak mist in het dagelijks eten.
Ritsuka
9 jaar geleden
Hoe kan olie kanker genezen, heb je voor mij linkjes naar die wetenschappelijke onderzoeken?
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik ben altijd wat skeptisch als 1 middel zoveel geweldige effecten zou hebben, waarom is dit dan niet volop verkrijgbaar als medicijn voor iedereen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben hier niet om de werking van lijnzaadolie te bewijzen, ik heb zelf de onderzoeken niet gelezen, mijn broer is o.a. botanist en zelf ook heel sceptisch en hij gaf aan dat dit werkte en gezond voor je is.
Als jij er niet in gelooft prima, dan gebruik je het niet en wellicht kun je zelf op zoek naar onderzoeken.. het product is verkrijgbaar voor iedereen en is niet duur en het is algemeen bekend dat wij te weinig omega vetzuren binnen krijgen en daardoor veel missen en vaker ziek worden, dus het is dan toch logisch als je ze wel neemt dit veel positieve effecten heeft. Ik zeg geen één keer dat het een wondermiddel is, want dan zou het inderdaad wereldwijd gebruikt worden door iedereen, maar het is misschien ook onwetendheid en een gebrek aan kennis bij velen over de werking van dit product.. lees dit eens: http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/omega-3.aspx misschien denk je dan wellicht anders. En misschien ook niet en dat is ook prima.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien heb ik het iets te mooi verwoord in mijn eerdere reactie, laat ik het zo zeggen, er zijn onderzoeken geweest en daaruit blijkt dat het een mogelijke positieve invloed heeft, maar er moet nog meer onderzoek naar gedaan worden uiteraard, maar het is en feit dat het gezond voor je is, en baat het niet schaadt het niet denk ik dan vaak.
Ritsuka
9 jaar geleden
Jammer dat je de onderzoeken niet wilt laten zien, ik had ze graag gelezen.
En baat het niet dan schaadt het niet gaat zeker niet altijd op hoor, er zijn zeker dingen die mensen doen die schadelijk zijn. Er zijn heel erg veel factoren waardoor mensen ziek kunnen worden, dat kun je niet zomaar pinnen op een tekort (of teveel) aan een bepaalde voedingsstof/vitamine. Leefomgeving, voeding, beweging, stress niveau etc spelen ook allemaal mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou ze willen delen als ik ze had, maar ik heb ze niet, dat heb ik volgens mij ook gezegd.. In lijnzaadolie zitten omega vetzuren en dat is de reden waarom ik het gebruik, ik ben al 9 maanden ziek en kan alle hulp gebruiken.. als jij kunt vinden dat dit schadelijk is zou ik dit graag zien. Zeker gaat dit niet altijd op, maar ik neem aan dat mensen voordat zij iets innemen erover gelezen hebben en niet zomaar iets innemen, maar er zijn van die mensen die dit niet doen inderdaad.. maar daar gaat het verder niet om in mijn gebruik met dit product. Ik zeg ook niet dat alle mensen ziek worden door een tekort aan omega 3, je moet niet mijn woorden een andere betekenis geven. Het is alleen iets wat mee KAN spelen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik ga in op je reactie "het is algemeen bekend dat wij te weinig omega vetzuren binnen krijgen en daardoor veel missen en vaker ziek worden"
Zoals ik het hier lees is het oorzaak -> gevolg, dat wilde ik nuanceren. En ik dacht dat je die onderzoeken wel had, aangezien je er zoveel over wist te vertellen. Beterschap in elk geval. Ik ga ervan uit dat je ook werkt aan rust, reinheid en regelmaat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké, dan heb ik dat ongelukkig verwoord, mijn fout. Ik bedoelde uiteraard niet te zeggen dat mensen alleen maar ziek worden door een tekort aan omega vetzuren. Nee, het ging meer als dat mijn broer zei "in wetenschappelijke onderzoeken is dit en dit en dit en dit en dit naar voren gekomen", en het verhaal wat ik hierboven schreef had ik van mens-en gezondheid.nl omdat ik zelf meer wilde weten, maar misschien moet ik ook niet zomaar alles geloven wat men op internet schrijft maar ik ging ervan uit dat mensengezondheid een betrouwbare bron is.. maar via voedingscentrum is mij duidelijk geworden dat het toch iets anders ligt en dat er dus bepaalde dingen niet zeker zijn.. Bedankt, ja ik werk aan rust en regelmaat, regelmaat gaat mij goed af alleen rust vaak niet, maar dit komt omdat ik weinig kan en de kleine dingen als bijvoorbeeld de was opvouwen en eten koken kosten al teveel energie (ik kook overigs wel omdat dit natuurlijk moet) dus er is niet veel voor nodig wil ik kapot moe zijn.. maar goed, ik hoopte dat de lijnzaadolie mij wellicht wat meer energie zou geven :) Wat bedoel je precies met reinheid?
Ritsuka
9 jaar geleden
reinheid is geen drugs, alcohol en cafeïne
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ah oké, nee ik gebruik geen drugs, ik drink geen alcohol en ik lust geen koffie maar drink wel in de avond wat cola.. :)

Het beste antwoord

Aanbevolen gebruik:
1-2 eetlepels per dag door de yoghurt, eiwitshake, kwark, muesli of salade. Puur innemen kan ook.
Niet verhitten.
fremar