Speculaasvormen zijn in kunststof niet verkrijgbaar, dus zijn ze altijd van hout. Moderne versie wordt nog steeds van hout gemaakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In tegenstelling tot wat Panteo beweerd, bestaan er wel degelijk speculaasplanken in een ander materiaal dan hout. Dit kan ik uit eigen ervaring weten daar ik er enkele bezit die van metaal zijn. Toegegeven ze zijn zeldzaam maar er bestaan dus wel degelijk vormen in andere materialen dan hout. Kunststoffen speculaasvormen bestaan bij mijn weten niet en zeker geen rubberen daar die hun vorm niet zullen behouden bij het invullen.