Ja, er is geen regel die dat verbied. Wel heb je kans dat, wanneer je het bij een drogist koopt, je gevraagd wordt of je weet hoe het werkt.
Het mag dus wel.
Verstandig is het niet! Zeker niet als je nog niet volgroeid bent. Sowieso is het verstandiger om, als je wilt afvallen, dit in samenwerking met een erkende dietist te doen. Die kijkt naar jou helemaal als persoon, en naar wat jij nodig hebt. Wist je dat veel mensen te dik zijn juist omdat ze te weinig eten? Je lichaam gaat dan in de 'spaarstand' en zal alles wat binnenkomt opslaan in plaats van te verbruiken. Een evenwichtige voeding in combinatie met voldoende beweging is nog altijd het meest efficiente 'afslankmiddel' op de langere termijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De term "afslankproducten" lijkt me meer van toepassing. Dit om misverstanden met "afval" te voorkomen.
Op de verpakking staat meestal wel een leeftijdsindicatie voor het gebruik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals hierboven al aangegeven zit er in principe geen leeftijdsgrens op afslankproducten. Toch is het - met name als je wat jonger bent, waar ik voor het gemak maar even van uit ga - niet de meest verstandige manier van afvallen. Het aanleren en behouden van een gezonde levensstijl geeft op de langere termijn een veel beter resultaat en is ook nog eens stukken voordeliger. Eventueel kunnen afslankproducten met een wetenschappelijk bewezen werking hierbij een ondersteunende rol spelen.