Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je mosselen van de supermarkt bewaren na opening? Zoja hoe lang?

Nou ik heb ze dus gekocht, maar het is een beetje veel om alleen op te eten dus zou ik de helft ongekookt willen bewaren. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
31.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Een dag zou je ze wel knunen bewaren, maar waarom kook je ze niet allemaal in een keer. De overgebleven mosselen pellen en met een dipsausje bij de borrel, voor morgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon in de koelkast bewaren enkele dagen,niet geheel afgesloten,er moet lucht bij kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de mosselen wel kookt kan je ze invriezen. Na het ontdooien even in de magnetron en klaar! Er wordt ok gezegd dat je de mosselen ongekookt in een plastic zakje kan doen dan water er bij en invriezen maar dat weet ik niet zeker dus even navragen bij de visman.
eet ze
P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een bewaarposter van het voedingscentrum op mn koelkast geplakt en daar staat op mosselen in de koelkast 1 dag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bewaar verse mosselen in de groentela van je koelkast. Het is veruit het beste om de mosselen tot kort voor de bereiding in de verpakking te laten. Koop de mosselen bij voorkeur op de dag van bereiding. Hoe verser, hoe lekkerder. Bewaar de mosselen nooit in een bak met water: de mossel is een schelpdier dat in zout water leeft, in zoet water houdt hij het niet lang uit. Bovendien zijn de mosselen van binnen zo al schoon genoeg en absoluut zandvrij. Vries verse mosselen nooit in. Verwerk het restant bijvoorbeeld in een lekkere paella.

Toegevoegd na 1 minuut:
Na opening kun je de mosselen niet langer dan 1 dag bewaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding