Welke kaas uit de supermarkt is goedkoop en niet zo zout ?

Ik koop al jaren de allergoedkoopste stukken kaas in de supermarkt, maar het valt me nu pas op dat er eigenlijk ontzettend veel zout in zit.
Ik proef eigenlijk alleen de smaak van zout.
Is er een goeie kaas in de supermarkt die niet zo duur is, en waar veel minder of zelfs helemaal geen zout in zit ?

9 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja de goedkoopste kaas zal inderdaad zout smaaken. En soms minder met kaas te maken hebben dan je denkt. Want er word natuurlijk al veel meer mee gerommeld dan met duurdere kaas. En bij welke supermarkten kan je terecht?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De (verpakte) kaas bij de Lidl is goedkoop en lekker maar ik weet niet hoe het met het zoutgehalte zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kleine tip, koop eens een stuk kaas op de markt. Is zeker duurder (maar bij sommige kramen valt het reuze mee), maar je weet niet wat je proeft. Ik doe dat tegenwoordig ook regelmatig. Dan koop ik iets minder vaak kaas, maar eet ik wel echt káás, en proef ik niet de plastic verpakking zoals bij sommige goedkope supermarktkaas.
Ivana
9 jaar geleden
Jan Last Plus.
Liever een half pond echte kaas van de kaasboer, dan die waterkaas van de suup.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Helemaal mee eens. Ik ga heel af en toe naar de kaasboer. Die geur daarbinnen alleen al. Heerlijk! Kaas en noten. Dat ruik je niet bij een supermarkt.
constant
9 jaar geleden
Maaslander in de supermarkt
Of, nog beter Smaaq bij n goede kaasboer
Niet te duur, niet te zout

Het beste antwoord

dat ligt eraan vanaf wanneer je iets kaas noemt. Een supermarkt noemt iets al eerder kaas als een echte kaasboer.
Ik persoonlijk haal het liefste kaas op de markt, even zoeken, maar voor kaas is de markt vaak echt niet duur.
Een alternatief is een kaas van de Aldi, maar dan hangt het er wel vanaf of je houdt van oude of jonge kaas, maar Aldi-kaas is ook prima te eten.
En kaas zonder zout lijkt me een hele zoektocht....
Kijk ook even naar de Rekenkamer over kaas, een verhelderende doordenker als je mij vraagt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
De Rekenkamer of de Keuringsdienst van Waarde?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
u heeft gelijk, de Keuringsdienst van Waarde. De link klopt wel
grasmaaier
9 jaar geleden
Dank je wel. Die aflevering over kaas heb ik gezien. Juist daardoor ben ik wat meer gaan letten op hoe het eigenlijk smaakt. En het smaakt eigenlijk alleen maar naar zout.
Ik koop het volgende keer maar op de markt of in een kaaswinkel.