Wie heb er tips voor het paasontbijt behalve het eitje . Mag een zeer uitgebreid ontbijt zijn ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Natuurlijk een mooi paasboeket met bloesemtakken en uitgeblazen bruine eieren erin.
Dan met geel (servetjes, als je dat leuk vind die kleine gele kuikentjes, tuincentra) je tafel dekken, gele kaarsen voor de romanticus ;-)))

Beginnen met vers sinaasappelsap, en bijv. frambozen, papaya of mango - verwenfruit.

Paasbrood, croissants, toast, roggebrood, gemberkoek (of groninger, naar smaak), beschuit, meergranen-minibroodjes.

Als je erg ijverig bent : muffins, met walnoten of blauwe bessen, of allebei

Echt lekker beleg : goede jam kopen, honing, extra-pure hagelslag (de ruyter), thick-cut marmelade
Kaas, die je normaal niet hebt : gruyère en gorgonzola bijv, of appenzeller en boursin - naar smaak.
Vleeswaren (geen suggesties: ik ben vegetariër, weet er helemaal niets van...)
Voor deze keer echte roomboter

Afhankelijk van hoe laat je ontbijt ;-)) :
-roerei (met stukjes tomaat, garneren met verse bieslook)
-eiersalade (zelfgemaakte , kan de dag tevoren)
-omelet met wat je lekker vindt (uitjes, paprika, tomaat, geraspte kaas, champignons, ham, versierd met verse peterselie)

koffie, thee, en prosecco (tenzij je nog plannen hebt voor het Meubelplein, dan beter geen prosecco)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien is dities?

Toegevoegd na 19 seconden:
dit iets

Toegevoegd na 2 minuten:
Of dit?.

Toegevoegd na 4 minuten:
Weet niet waar je woont maar is dit misschien ook een optie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is weer bijna zover, Pasen! Dé dagen om met familie en vrienden samen te komen om paaseieren te zoeken en voor een heerlijk paasontbijt en paasbrunch.
Maak met Koopmans jouw lekkerste paasrecepten, zoals bijvoorbeeld een paasbrood en paastulband. Snelle of uitgebreide Paasrecepten? Voor ieder is er wat wils.

In onze Paas Handboek staan heerlijke recepten zoals een paasvlecht, paasbrood, hartige taart en bladerdeeghapjes voor een vrolijke paasbrunch!
Maar naast paasrecepten vind je ook leuke knutselideeën zoals sjablonen voor paasbroodjes en kleurplaten. Leuk en gezellig voor kinderen om samen thuis te maken en te bakken voor Pasen.

In de handige bakfilms vind je meer uitleg, stap voor stap wordt uitgelegd hoe je het recept maakt.
Dan weet je zeker dat het lukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleine boerenomeletjes in de poffertjes pan maken en dat op een sate prikker rijgen in de lengte ( dus 2 keer erdoor steken als een zeiltje van een bootje
ook lekker bij de borrel.
Koud en warm erg lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak een HighTea Paasbrunch!

Zoete en hartige hapjes maken. Zoals muffins, scones, sandwiches, chocolade taart, bonbons, quiche enz. Daar kun je omdat het pasen is natuurlijk van alles met ei bij doen, zoals gevulde eitjes, omeletsandwich, chocolade eitjes, kipsalade.

Het leuke van een brunch is, dat je door kunt gaan tot in de avond. Je gaat dan van thee en koffie over op een borrel ;)