Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je eierschalen knetterhard? Ik moet meedoen aan een eiertik-wedstrijd en ik wil winnen. Hoe krijg ik een eierschaal keihard?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het geheim van winnen bij eiertikken is : de eerste zijn die tikt. Dan maak je de schaal van je tegenstander kapot.
Dus nooit afwachten tot die ander als eerste tikt - gelijk ervoor gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
He werkt dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, probeer het morgenochtend maar uit....
(Ik zou het alleen niet in volle kracht doen bij een heel zacht eitje, maar zó gekookt, dat de dooier vast is)
Mijn vader won vroeger thuis altijd, tot ik dit ontdekte - hij was altijd degene die knalde.

Andere antwoorden (7)

Je kunt scharrelkippen naast hun gewone voer wat eierschalen geven zodat ze wat extra kalk binnen krijgen en de schil dikker wordt dan van een batterijkip.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je echt wil winnen moet je gewoon een nepei kopen bij marktplaats bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb altijd gehoord dat als je een ei veels te lang laat koken dat deze dan ook keihard kunnen worden, of het waar is heb ik nog nooit getest, maar het proberen waard lijkt mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt je ei insmeren met zelfhardende witte klei, dan wordt het ei echt keihard. Je kunt deze klei bij een hobbyzaak kopen.

Succes met de wedstrijd !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt de eierschaal wel superzacht maken door het ei (rauw) 2 dagen in de azijn te leggen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kei rot ei gebruiken.
Ik had er laats een paar gevonden, die de kippen goed hadden verstopt, ik pakte er een, en gooide hem weg, hij stuiterde gewoon, ging niet kapot.
Is meschien wel goor als die dan eenmaal kapot gaat, maar dat zal niet snel gebeuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet de schaal niet hard maken, een harde schaal kan alleen maar breken. Maak de schaal zacht door het ei een paar dagen in een zuur (citroensap of azijn) te leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding