Hoe krijg je eierschalen knetterhard? Ik moet meedoen aan een eiertik-wedstrijd en ik wil winnen. Hoe krijg ik een eierschaal keihard?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het geheim van winnen bij eiertikken is : de eerste zijn die tikt. Dan maak je de schaal van je tegenstander kapot. Dus nooit afwachten tot die ander als eerste tikt - gelijk ervoor gaan.

Je kunt scharrelkippen naast hun gewone voer wat eierschalen geven zodat ze wat extra kalk binnen krijgen en de schil dikker wordt dan van een batterijkip.

Als je echt wil winnen moet je gewoon een nepei kopen bij marktplaats bijvoorbeeld.

Ik heb altijd gehoord dat als je een ei veels te lang laat koken dat deze dan ook keihard kunnen worden, of het waar is heb ik nog nooit getest, maar het proberen waard lijkt mij.

Je kunt je ei insmeren met zelfhardende witte klei, dan wordt het ei echt keihard. Je kunt deze klei bij een hobbyzaak kopen. Succes met de wedstrijd !!

Je kunt de eierschaal wel superzacht maken door het ei (rauw) 2 dagen in de azijn te leggen...

Een kei rot ei gebruiken. Ik had er laats een paar gevonden, die de kippen goed hadden verstopt, ik pakte er een, en gooide hem weg, hij stuiterde gewoon, ging niet kapot. Is meschien wel goor als die dan eenmaal kapot gaat, maar dat zal niet snel gebeuren.

Je moet de schaal niet hard maken, een harde schaal kan alleen maar breken. Maak de schaal zacht door het ei een paar dagen in een zuur (citroensap of azijn) te leggen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100