Hoe moet je werken met zo`n pan met thermospot in de bodem?

Is dat prettig werken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In de spot zie je een letter of merkteken. Als de pan heet genoeg is is dit teken verdwenen en heeft het dezelfde kleur gekregen als de rest van de spot. Dan kan je eten in de pan. Het werkt verder niet anders dan een andere pan. Het is alleen een hulpmiddeltje voor mensen die wat minder goed in koken zijn, en bijvoorbeeld ook handig voor ouderen. Toegevoegd na 2 minuten: Het is trouwens geen wondermiddel, want als je eerst de pan op het vuur warmer laat worden en later pas je boter in de pan doet kan de spot aangeven dat de pan heet genoeg is maar de boter nog niet geheel gesmolten. Het is echt alleen maar een leidraad dat de pan zelf goed heet is en niet direct helemaal afkoelt als je er een groot stuk vlees ofzo erin gooit.

Ja dat is heel handig, je ziet of de pan heet genoeg is, dus dat kun je heel goed gebruiken in je kookkunsten... Lees de beschrijving van de pan... Als de spot weg is dan is die 160°... (Kan anders zijn bij andere merken pannen)...

De werking heeft Meesleepbeest al heel duidelijk beschreven, dus dat zal ik niet dubbel gaan doen, maar alleen antwoord geven op de vraag of het prettig is. Ik vind het zelf totaal niet nuttig, ik merk dat het vaak niet helemaal goed klopt, en ik vind een mini stukje van iets erin gooien en kijken hoe dat reageert een stuk handigere manier om te kijken of het heet genoeg is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100