Hoe kan ik dit recept voor pastasaus verbeteren?

allereerst heb ik zalmfilet in stukjes geknipt, en aangebakken.
vervolgens heb ik flink wat verse spinazie toegevoegd en laten slinken.
als laatste heb ik boursin mee laten smelten.
het viel me tegen; door de spinazie smaakte het geheel wat bitter.
hoe kan ik dit recept verbeteren?

12 jaar geleden
in: Koken
1.6K

Het beste antwoord

De steeltjes van de spinazie en het net te lang bakken kan spinazie bitter maken. Daarbij zou ik de zalm niet bakken.
Hoe ik het zou doen is boursin cuisine nemen dat opwarmen en daarin de rauwe zalm en de spinazie kort gaar laten worden. De zalm blijft dan lekkerder en de spinazie heeft geen kans om bitter te worden door het kortere verwarmen.
Een scheutje citroensap erbij maakt het nog net wat frisser.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je zou in plaats van boursin kunnen overwegen een schaaltje mascarpone en een half bekertje slagroom als basis te gebruiken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Of maak er een citroen-roomsaus van:

http://www.cookseasonal.com/recipe/161
tagliatelle with spinach and lemon-cream-sauce
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou de spinazie ook eerst even kunnen roerbakken, zodat de structuur steviger blijft en dan als laatste bij de vis en boursin doen, zodat het alleen door de warmte nog iets slinkt. En bij de vis een beetje citroensap doen, dat maakt het weer iets frisser.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je gerookte zalm? Probeer dit dan eens (erg lekker)

Smelt ca. 50 gr. boter op matig vuur en doe er 1 eetl bloem bij. Voeg dan ¼ l. melk toe en roer er een ingedikt sausje van.
Roer hier langzaam aan zo`n 80 gr. versgeraspte Parmezaanse kaas door tot alles vermengd is.
Hak de gerookte zalm ( ca.225 gr.) grof en roer die hierdoor. Doe hier 30 gr. verse gehakte spinazie, 2 eetl. kappertjes, 3 eetl. gehakte zongedroogde tomaten en wat gehakte verse oregano bij.
Breng aan de kook, zet iets lager en roer ca. 3 min. tot alles goed is doorgewarmd.

Lekker met zalmfilet;

Maak een scheutje olie warm in een koekenpan en fruit hierin 1 ui in halve ringen gesneden lichtjes zodat die iets gekleurd is en niet alleen glazig. Schaaf hierbij een stuk winterwortel in dunne plakjes en een stuk rode paprika in reepjes gesneden. Doe er wat zout en flink wat gemalen zwarte peper bij en vers geperste knoflook. Laat alles op laag vuur beetgaar worden en schep af en toe door.

Snijd de zalm ( 150 gr)in stukken en kruid ze met zout en peper.
Snijd wat dille fijn.
Voeg een bekertje slagroom (100 ml.)dille en zalm toe en laat alles zachtjes warm worden. Roer niet maar schep af en toe voorzichtig om de zalm zoveel mogelijk heel te houden. Zorg wel dat de room niet gaat koken, want dan gaat hij schiften! Je kunt ook crème fraiche nemen natuurlijk, dit gaat niet schiften,maar persoonlijk vind ik slagroom lekkerder. Proef de saus en kruid evtl. nog wat na met zout. Zo simpel en als je het verschil proeft met spinazie, schuif je de spinazie aan de kant, dat weet ik zeker! Dit is prima te combineren met rucola en kerstomaatjes.

Toegevoegd na 9 minuten:
Om jouw saus te verbeteren zou ik er een bakje mascarpone aan toevoegen. Ook zou ik de zalm opbakken met een gesnipperd uitje en knoflook. Ook is gehakte basilicum een goede toevoeging.
amc
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt, maar bedoel je mascarpone plus boursin, of alleen de mascarpone?
ik heb nog nooit gekookt met mascarpone, en ken het dus niet.
amc
12 jaar geleden
Mascarpone is een verse roomkaas. Zoiets als MonChou.
Het zit in een plat rond plastic bakje. Staat meestal bij de roomkazen in de diepvrieskast van de supermarkt. Je kunt het alleen gebruiken natuurlijk, maar het kan heel goed met Boursin samen. Het maakt de smaak van de Boursin romiger en milder, maar juist de Boursin smaak is zo lekker. Ik zou ze samen doen.
Rieneke1
12 jaar geleden
ok, bedankt!
Je kunt de verse spinazie vervangen door 1 pak iglo spinazie boursin.
Wat cherrytomaatjes ,1 teentje knoflook, 1/2 ui, wat Italiaanse kruiden en eventueel wat peper en zout.