Kun je een biscuitbeslag even laten staan voordat het de oven in gaat?

Ik wil een regenboogtaart maken met verschillende kleuren biscuit. Maar ik heb maar 2 springvormen, dus het beslag moet tussendoor even wachten tot het in de vorm kan. Gaat dit te erg ten koste van de luchtigheid? Ik vermoed dat de laatste laagjes maximaal 30-40 minuten moet 'wachten' om afgebakken te worden.

Wat is de beste manier om het te laten 'wachten'? En moet ik voor de zekerheid wat extra bakpoeder toevoegen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
1.6K

Antwoorden (1)

Ja hoor dat kan. Zet het dan wel koud weg en voor je het in de vorm stort mix je het nog even goed om de lucht er weer in te krijgen. Hierdoor rijst hij namelijk weer.
In biscuitbeslag zit geen boter die het extra zwaar maakt. Heb je Moskovisch biscuitbeslag dan zal het minder rijzen vanwege de boter. Het zal dan ook niet meer zoveel rijzen.
Extra bakpoeder toevoegen heeft nooit zin. Het beslag rijst te snel en zal weer inzakken.
amc