Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een biscuitbeslag even laten staan voordat het de oven in gaat?

Ik wil een regenboogtaart maken met verschillende kleuren biscuit. Maar ik heb maar 2 springvormen, dus het beslag moet tussendoor even wachten tot het in de vorm kan. Gaat dit te erg ten koste van de luchtigheid? Ik vermoed dat de laatste laagjes maximaal 30-40 minuten moet 'wachten' om afgebakken te worden.

Wat is de beste manier om het te laten 'wachten'? En moet ik voor de zekerheid wat extra bakpoeder toevoegen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja hoor dat kan. Zet het dan wel koud weg en voor je het in de vorm stort mix je het nog even goed om de lucht er weer in te krijgen. Hierdoor rijst hij namelijk weer.
In biscuitbeslag zit geen boter die het extra zwaar maakt. Heb je Moskovisch biscuitbeslag dan zal het minder rijzen vanwege de boter. Het zal dan ook niet meer zoveel rijzen.
Extra bakpoeder toevoegen heeft nooit zin. Het beslag rijst te snel en zal weer inzakken.
(Lees meer...)
amc
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding