Hoe maak ik aantrekkelijke foto's van gerechten?

Ik wil mijn gerechten mooi kunnen presenteren op een website. Ik wil een goede achtergrond/belichting zonder direct allerlei professionele accessoires te moeten kopen. Ik heb een Nikon D3100 camera. Hoe maak ik een mooie achtergrond en hoe kan ik mijn camera het beste instellen voor een goede belichting voor gerechten? Alvast bedankt voor uw reactie.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
anneliez
9 jaar geleden
en realiseer je dat je de foto's nooit zo krijgt als in een kookboek/officiële website. Het gefotografeerde daar bevat geen voedingsstoffen, het is allemaal namaak, scheerschuim gelatine en meer van dat werk, omdat dat er mooier uitziet (slagroom en ijs zakken in onder de warme lampen)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb vroeger eens een artikel gelezen over voedselfotografie.
De mooiste kroketfoto's waren foto's van gepaneerde in stukjes gezaagde bezemstelen.
Computoon
9 jaar geleden
Dat is waarschijnlijk de oorsprong van de uitdrukking 'op een houtje bijten.'
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil eigenlijk weten hoe je een achtergrond / belichting samenstelt van eenvoudige materialen die gewoon in huis te vinden zijn. En hoe ik mijn camera het beste zou kunnen instellen.

Het beste antwoord

de instellingen van je camera kan ik je helaas niet mee helpen. Dat moet je misschien zelf uitproberen. Ook hierin verschillen smaken.
Wat wel een must is, is de presentatie van je gerecht. Per portie op een juiste maat bord, of per kookhoeveelheid in de juiste maat schaal. Je schrijft dat het voor je site is, probeer alle gebruikte servies en bestek uit dezelfde lijn te kiezen, dat maakt het beeld rustiger. Ook de achtergrond elke keer hetzelfde. Een mooi houten blad van de keukentafel, of een mooi tafelkleed wat je deels omhoog hangt over een stoel, zodat het tegen de achterwand van de foto doorloopt (zoals een laken bij de fotograaf ook hangt)
Om eten er aantrekkelijker uit te laten zien is een goede kleurstelling belangrijk. Wissel kleuren af, een 'groen' gerecht met iets roods of geels garneren kan de kleur al flink ophalen. Garneer kies je afhankelijk van het gerecht. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik zal zelf kiezen voor een neutrale achtergrond, een wit bord en met bestek ernaast ziet er al meteen een stuk proffesioneler uit! je zou ook op google afbeeldingen kunnen surfen voor mooie afbeeldingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil eigenlijk weten hoe je een achtergrond / belichting samenstelt van eenvoudige materialen die gewoon in huis te vinden zijn. En hoe ik mijn camera het beste zou kunnen instellen.
Wit linnen als achtergrond. ... plantenspuit met waternevel gebruiken voor frisse glans over bijvoorbeeld sla etc.... kwastje met wat olie doet ook wonderen .... van dichtbij fotograferen en focus op hoofdonderdeel van gerecht, en dan word de rest beetje blurry/wazig. ... vind ikzelf leuk... succes