Waarom zijn supermarkten nog niet verplicht om waarden zoals kcal op (magnetron)maaltijden te plaatsen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Je kunt beter zelf koken, meer vitamines en minder zout.
En dan kun je makkelijk berekenen wat je eet, gewoon wegen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is de taak van de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is dat zo? Wist ik niet eens.
ronron1212
9 jaar geleden
De producent is verplicht dat op het pakje te zetten want die maakt het en niet de supermarkt. Zouden die er dan een stikker op moeten plakken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het caloriehalte wordt toch steeds weergegeven per 100 gram of portie en is dus perfect mogelijk. Dit is helemaal geen onzin en voor mensen die niet weten welk voedsel je best wel of niet eet kan eten, nuttige info.
Ook alle niet zo gezonde stoffen worden best vermeld. Ik lees steeds wat er insteekt, zeker wanneer ze de tekst er heel klein opzetten.
De vervaldatum op de meeste voedingswaren vind ik wel onzin en overbodig.
Ritsuka
9 jaar geleden
klopt, maar de ene dag verbrand je ook wat meer dan de andere dag, dus dat kun je ook niet precies meten.
Je kunt het wel ongeveer kijken, als ik rond de 2300 kcal zit op een dag, met een dergelijke beweging erbij, dan blijf ik op gewicht. Je kunt een persoonlijke range voor jezelf maken.

Antwoorden (1)

Dit word veel door de regering bepaald. Pas hebben ze nog geprobeerd om de stoplicht in te voeren. Groen als het gezond is oranje kan nog en rood als het ongezond is. Heel veel voorstanders maar als er beslist moet worden is de voedselindustrie zo machtig dat vooral mensen van de voedselindustrie er waren toen er beslist moest worden en kwam er uit dat het stoplicht systeem niet door ging. De voedselindustrie word er beter van als er zo min mogelijk informatie op staat wat er werkelijk in zit en worden er beter van door mooie plaatjes en reclame op hun verpakkingen te zetten.