Hoe komt het dat ik aankom terwijl ik bijna niks eet? Ik wil graag afvallen en eet bijna niks.

Twee maal cornflakes per dag en in de avond alleen groente. hoe kan het dan dat ik aankom?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat Loenie zegt klopt. Dit is een stuk van een eerder antwoord van mij, hopelijk heb je hier iets aan: Als je wilt afvallen is het belangrijk dat je zo min mogelijk honger hebt. Honger doorstaan tot je weer "mag" eten zorgt ervoor dat je lichaam daarna veel ernergie opslaat. (En dat wordt dus vet.) Zorg daarom dat je lichaam overdag niet langer dan 3 uur zonder voedsel zit. Neem tussen je ontbijt, lunch en diner een gezond tussendoortje, en eet na je avondeten nog iets kleins. Probeer niet te snel af te vallen. Dat werkt gewoon echt niet, hoe geweldig het ook lijkt. Vrouwen hebben gemiddeld 2000 calorieën nodig, mannen 2500. Ga daar nét iets onder zitten, 200 kcal, ofzo, en geen 1000. Je zal dan langzaam afvallen, maar verkleint de kans op het jojo-effect ENORM. Eet bij de 3 belangrijkste maaltijden gemiddeld 400 kcal per keer, liever meer ‘s ochtends dan ‘s avonds. Eet bij je ontbijt vooral koolhydraatrijk voedsel (brood, pap, ontbijtgranen en fruit) en bij het diner vooral eiwitrijk voer er groenten. Ga niet ineens keihard, intensief sporten, daar schiet je niks mee op, en als je hier weer mee ophoudt ga je ook jojoën. Ga liever wandelen, of stukken fietsen. Calcium is een buikvet-killer. Zo’n 1500 mg per dag (maar dan ook niet méér!) laat je buikje als sneeuw voor de zon verdwijnen. Dit effect wordt versterkt met een gezonde vitamine C inname. Max. 1000 mg per dag voor een niet-roker, een roker kan hier zéker 25 mg bij optellen per sigaret per dag, met een maximum van 3000 mg.

Wat jij noemt is veel te weinig en eenzijdig. Door te weinig eten kun je aankomen omdat het lichaam alles opslaat. Te weinig eten zorgt voor een trage stofwisseling. Je lichaam ziet het als een crisis en gaat alles omzetten in vet. Als je wil afvallen, moet je juist veel vaker kleine beetjes eten. Veel meer eiwitrijk voeding en minder koolhydraten. Groente mag je zoveel eten als je wil. Je lichaam moet wennen aan een constante aanvulling van voedsel, dat zorgt voor een snellere stofwisseling waardoor het sneller vet zal verbranden. Toegevoegd na 4 minuten: Bovendien kom je dubbel zo veel aan als je straks weer normaal gaat eten. Dus weinig eten is echt niet goed!!

Je moet toch meer calorieën binnen krijgen dan je verbrand... En ik geloof je gewicht meer dan wat jij erover zegt... Als je wel zou afvallen dan verbruik je meer dan je binnenkrijgt... Ik vast momenteel, al 8 dagen en ik viel in het begin 500 gram af per dag en nu nog maar 350 gram... En ik eet niets... En ik ben ook niet te zwaar... Ben 1m91 en 90 kilo zwaar dus dat is netjes... Maar ik val wel af... Dus jij moet toch meer binnen krijgen dan je verbrandt... Kan niet anders...

Als je minder calorieën binnen krijgt door voedsel en drank dan je verbruikt, val je af. Kennelijk eet of drink je meer dan je denkt of verbruik je erg weinig energie. Dat laatste is niet erg waarschijnlijk, omdat uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het energieverbruik tussen mensen weinig verschilt, behalve als je zware arbeid verricht of de hele dag sport. Wat drink je zoal op een dag?

je verlaagt zo je stofwisseling, je kunt beter wel wat gezond eten door de dag heen bovendien kan in drinken ook veel caloriën zitten (volle melk, gesuikerde sappen, thee met suiker etc.)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100